Gå til innhold

Min igangsatte fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig er Elisabeth kommet til verden. Ble en stri tørn å få henne ut, men absolutt verdt det nå.

Mandag 30 nov, dagen før termin, ble jeg lagt inn på sykehuset. Skulle settes igang pga store plager og fordi babyen var litt stor( målt til 3800 gram). Fikk satt inn ballongkateter som funka som bare det, helt til det datt ut 3 timer etterpå. Riene forsvant øyeblikkelig.

Tirsdags morgen ble det satt inn en cytotec. Den ble også satt tirsdags ettermiddag, og to ganger på onsdag. Null effekt. Torsdag klokka ti på fem på natta hadde jeg en høy vannavgang som førte til rier som ble litt og litt sterkere. Men de kom altfor sjelden til at de hadde noen effekt.

Utpå formiddagen tok jordmora vannet. Det satte litt mere fart på riene, de ble iallefall mye vondere. Fikk komme inn på føden hvor jeg fikk lystgass og morfin. En enorm lettelse, men hadde forsatt VONDT, så epidural ble bestilt. Skulle samtidig settes på drypp for å få fortgang i riene.

Epiduralen hjalp veldig, kjente riene godt, men det tok vekk de verste toppene. Det som hjalp kanskje aller mest var at mannen telte riene opp og ned hele tida. Var godt å høre at han sa at rien

snart var over.

Klokka ni på kvelden hadde jeg nesten full åpning. Men... babyen hadde lagt seg med nesen opp, så presse kunne jeg ikke. "Nei" ropte jeg. "Vil ikke ha en stjernekikkert". Jordmora lo godt, heter lissom stjernekikker:P Ble lovt at dette skulle gå bra, men det kom til å ta tid.

Rett før klokka ett på natta fikk jeg beskjed om å presse, hun lå riktig vei, så pressa for harde livet. En befrielse å vite at det snart var over, men fy f.. hvor vondt det var. Syv minutter senere, klokka 01.02 kom hun endelig, og hun var stor; 4735 gram og 55 cm lang og 37 cm rundt hodet. Gyn målte altså feil med ca ett kilo noen dager tidligere. Skremmende:/

Var superdeilig å bli ferdig, morkaka brukte riktignok 20 minutter på å kommer ut, men pyttsann. Fikk ikke en eneste rift, takket være fantastiske fødselshjelpere.

18 timer etter fødselen var vi hjemme igjen og nå storkoser vi oss med amming. Elisabeth er helt nydelig, er stormforelska i henne:=) Like stort å bli mamma igjen som det var til søstrene:)

Nytt dagbokinnlegg

Dato dd.mm.yyyy

Tittel

Tips en venn

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!! 4,7 kg????? Hvordan i huleste kan de egentlig ta så feil? Det er virkelig skremmende synes jeg. Jeg fødte også en på 4400 som ble estimert til ca 3,5........så jeg kjenner følelsen. Kanskje fint at du ikke visst det på forhånd :-)

Skrevet

Gratulerer så mye. Jeg blir også litt skremt når de tok en kg feil... jeg har fått estimert jenta i min mage til 4500 i disse dager. Håper ikke hun er en kg tyngre. Gikk det uten problem å føde så stort barn?? Lurer av egen nyskjerrighet når jeg skal settes i gang i morgen og da blir det vel fødsel i løpet av et døgn eller to.

Skrevet

gratulerer så mykje..... lykke til videre :)

Skrevet

Oj, det var ekstrem feilregning av gyn.

Men gratulerer så utrolig mye med jenta deres, må dere fortsatt kose der masse fremover ;o)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta. skal sei du er tøff :-)

Skrevet

Gikk uten problemer å føde et så stort barn ja, tok kun 7 minutter å presse henne ut,og det var uten at jeg kjente noe til pressriene. Str på hodet har nok alt å si, kroppen kom av seg selv når hodet var ute. Og som sagt, sydde ikke et sting, oppe å gikk en time etterpå. Så str på barnet skal du ikke bekymre deg for:)

Lykke til:)

Skrevet

Gratulerer så masse! Det var intressant lesing fordi gynekologen jeg var hos i går snakket om å sette i gang fødsel hos meg også. Skal på sykehuset i morgen for ekstra kontroll. Det hørtes stress ut med alt du måtte gjennom før babyen kom. Hadde ikke trodd at det var så komplisert!

Men, men kos deg med ditt lille mirakel!! Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...