Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Bare lurer på hva dere gjør meg lån på hus,bil,barnehage og mat?Hvem bet hva?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Sambo betaler lånet, jeg betaler husleie i blokk, resten tar vi etter når regninga kommer for de kommer alltid så forskjellige. Og jeg betaler faren min for vi lånte penger av han for å ta opp lån, og så mat\bensin er bare tilfeldig egentlig. Sånn med det meste.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 At alt av utgifter og innkomster er felles. Gjerne med felles konto.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 At det vi tjener hver for oss er begges. Vi betaler regninger fra begges konto, handler mat, og hvis jeg har lyst på en ny genser, men er tom på min konto, får jeg selvfølgelig hans kort med meg Har aldri falt oss inn å ha separat økonomi.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Har felles, lønna vår går inn på en felles regningskonto hvor alle regninger untatt mit studilån blir trekt fra. Så setter vi over tilbake det vi trenger til mat, klær osv den mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Vi har felles økonomi. Felles lønnskonto, regninngskonto og brukskonto. Felles nettbank. Begges lønn kommer inn på en konto, alle regninger (uansett hvem sitt navn det står på) blir betalt ut av samme konto og alle innkjøp går fra samme brukskonto (som vi begge har kort til). Kan vel ikke bli mer felles enn det?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Vi beholder i prinsippet 3000kr hver. Resten går inn på konto med to kort. Der betales alt fra huslån, barnehage, mat osv. Synes det er greit med litt "egne" penger, da trenger jeg liksom ikke å dårlig samvittighet om jeg kjøper meg en jakke elno jeg egentlig ikke trenger.... Jeg sparer også litt fra min konto. Men som regel går det litt fra "privaten" inn på fellesen før ny lønning ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 har et veldig godt råd til deg, siden penger ofte kan skape uro og krangler.... vi gjør det likt, deler alt og det er jeg som styrer pengen våre. Ordner med faktura i nettbank og forvalter pengene våre rett og slett. Han stoler på meg og jeg stoler på han. Vel, han betaler alle regninger med sine penger. Huslån, husleie og alle andre regninger. Det som er til overs sparer vi. Og mine penger går til leve, lommepenger og matpenger. Har en egen matkonto hvor jeg setter inn 4-5000 på hver mnd. etter hver gang vi handler ovderfører jeg penger tilbake til den som betalte maten. Dette er en veldig ryggig og oversiktlig måte å håndtere pengene på. Man har det likt og vi sparer penger hele tiden. Blitt mindre nå siden sommeren pga jeg har begynt å jobbe og gått ned i stilling og har mindre inntekt. Men vi klarer oss bra og klager ikke. Vi har 4000 i mnd hver til å leve på. Og har begynt nå å sette av 500 kr hver til en annen felles konto til shopping av klær. Tar 250 hver 14 dag, da merkes det ikke så godt. Og etter en stund vil vi ha en fin konto hvor vi kan handle nye sko eller jakke, bukse det vi skulle trenge uten å blakke oss. Håper dere finner ut av det og finner deres måte å løse pengen på. Det er veldig viktig å ha et godt syn på pengen i et forhold. Jeg kommer fra en familie med mye krangel pga penger og dette har vært min kur til å få det bort fra minnet og vonde følelser til penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå