Gå til innhold

Hvor mye liv?


Rudi83

Anbefalte innlegg

Jeg er 32+3 og har foranliggende morkake. Har kjent liv daglig lenge, men har nok ei rolig jente i magen. De siste ukene syns jeg det jeg kjenner er svakere, men har forstått det sånn at bevegelsene blir anderledes når det blir trangere inne i magen. Men syns i tillegg at det er noen veldig rolige dager innimellom... Snakket med legen om det, og hun sa jeg ikke skulle være redd for å ringe, men at de kunne ha noen dager de sov ekstra mye inni der...

Er det noen fler som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det også slik. Kjenner veldig lite sparking fra denne babyen, sammenliknet med de 2 andre gangene jeg har gått gravid. Kjenner at gutten her inne beveger seg da, men han er "lat" så noen ganger er det ikke så mye av det heller. Har funnet meg måter å klemme på magen på, som gjør at han reagerer dersom jeg synes det har vært veldig rolig i løpet av dagen. Føler meg litt i overkant hysterisk innemellom, og har ikke lyst til å ringe lege/legevakt hele tiden heller. Så skjønner godt hva du mener... Prøv om du klarer å finne din måte å vekke babyen din på du også, det hjelper i alle fall meg. Er ikke så mye bevegelse som skal til for at mor blir litt roligere her i alle fall... og da pleier det å komme mer bevegelse snart også. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig livlig jente i magen, men har også merket at det er blitt mindre de siste ukene (er 32+3). Men så lenge jeg kjenner henne i løpet av dagen slapper jeg av. Det blir jo mindre og mindre plass der inne nå. Har også fått låne doppler (som man hører hjertelyd med) av en venninne. Den er veldig kjekk å vite at jeg har om jeg skulle være usikker en dag - da kan jeg bruke den for å finne hjertelyden. Ellers har jeg hørt tips som å drikke et glass veldig kaldt vann, eller rett og slett et glass med Cola. Da pleier barnet å bevege seg. Kan være greit å prøve før man ringer legevakt/fødested eller lege. Som flere føler så vil man ikke være hysterisk og ringe ved første bekymring. Da kan det være betryggende å prøve noe annet først i alle fall.

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ei veldig aktiv jente i magen men bevegelsene har endret seg litt. Er 33+3 dgr nå og det begynner å bli trangt inni der. Så lenge jeg kjenner daglige spark så er jeg ikke bekymret. Hun snur seg for det meste nå om dagen. Herlig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...