Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Prest Nils Beite i Borgund kyrkje i Ålesund nektet å døpe barnet til et lesbisk par. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=582909
Lilleleen Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Han har tydligvis glemt det Jesus sa om det å la alle barn komme til ham, og at man ikke skal hindre dem. Og det med at man ikke har rett til å dømme andre.... Trodde alle kristne mennesker visste det. Er ikke så veldig kristen selv, men noen husker jeg fra barnetroen. Trist at slike mennesker er prester!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 La alle barn få komme til meg. . . Bare ikke di som lever i kjærligheten av to mødre! Forkastelig!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Her ringte presten og da at jeg ikke fikk døpe barnet siden jeg er alenemor. Var gravid i uke 13 eller noe slik da han ringte
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Typisk det. Straff et uskyldig barn fordi du er uenig i foreldrenes livsvalg. Ekte kristendom...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Trist at ikke kirka er kommet lengre.. Fins det ikke lover mot diskriminering?
OsloMor Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 "Jeg har et syn som er 2000 år gammelt." Dårlig parodi på en parodi.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Døpes ikke barn hvis foreldre ikke er gift heller da? Da sliter vi.. er "bare samboere" jaja, da får vi ta en navnefest istedet.
prekæs Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Tror ikke det er typisk i det hele tatt. Religiøse fanatikere finnes i alle trossamfunn. Da presten ringte oss da vi skulle døpe jentungen, inviterte han oss samtidig til å gifte oss i kirken når det passet. Jeg var fraskilt og samboer. Kjenner ingen som har hatt trøbbel med presten i forbindelse med dåp og ekteskap.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Det er jo de lesbiske selv som har valgt en 2000 år gammel seremoni, så da må de regne med at den som styrer seremonien har et 2000 år gammelt syn.
Tipp topp Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan forstå at noen ikke ønsker å vie skilte og homofile ut i fra sitt syn (ikke at jeg er enig), men å nekte å døpe et barn kan jeg ikke skjønne. Om presten mener at foreldrene oppfører seg galt så skal da ikke barnet straffes for det. Betyr det at han heller ikke vil døpe barn av kriminelle osv. Så husk vandelsattest og gode referanser neste gang dere skal bestille dåp.
Lilleleen Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Men for ca.2000 år siden, så sa IKKE Jesus la alle barn komme til meg, utenom de som har homofile foreldre, skilte foreldre, alene foreldre eller foreldre som bare er samboere...... Denne var til anonym 17:26
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 Seremonien inkluderer også foreldrene, og faddere som alle lover å oppdra barnet i den kristne tro og be for det i oppveksten. I dette tilfellet er det forresten innlysende at foreldrene ikke kan være barnets egentlige foreldre, selv om de to damene og barnet kommer fra samme verdensdel.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 Helt fint, da lar presten babyen få friheten til å velge religion selv når han blir stor nok til å tenke selv. Bare bra at presten hjelper folk til vett. Tull med dåp uansett! Det er jo tvang!
Lilleleen Skrevet 7. desember 2009 #15 Skrevet 7. desember 2009 Hva med der hetrofile foreldre har adopert barnet da? Kan jo være innlysende at de ikke er biologiske foreldre også... Lesbiske kan også være kristene. Og folk som er hetrofile kan velge en fadder som er homofil...
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #16 Skrevet 7. desember 2009 Min lesbiske venninne fikk ikke gifte seg i kirken, men da hun døde, var kriken mer en hjertelig på å ta begravelsenn hennes. Hvorfor? Jo, kirken mottar statlig støtte til begravelser. Du snakker om blasfemi......
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #17 Skrevet 7. desember 2009 Hvor skulle hun ellers begraves? Det finnes vel ingen andre steder å gravlegge folk enn på kirkegården.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #18 Skrevet 7. desember 2009 Humanetisk forbund utøver også sermonier for begravelser....
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 Det er da vel for faen seremonien det er snakk om, skjønner du vel, dumma! Men det finnes altså alternativer, det vet da vel alle!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #20 Skrevet 7. desember 2009 Så tolerant du er da... Hvilke grunner skulle Kirken ha for å nekte noen kirkelig begravelse? Men Kirken godtar riktignok ikke hvilken musikk som helst i begravelsen. Så visse krav er det som oftest. Forøvrig finnes det ikke noe kirkelig vigselsrituale for homofile, da det tradisjonelle vigselsritualet jo er bygd på bibelske tekster om kjærligheten mellom mann og kvinne. Dessuten måtte et alternativt vigselsrituale godkjennes før det kunne brukes. Er jo lovmessige og offentlige saker det handler om her.
Manhattan skyline Skrevet 7. desember 2009 #21 Skrevet 7. desember 2009 Støtter meg til OsloMor; han avslører seg jo ikke noe særlig når han åpner med å si at han har et syn som er 2000 år gammelt. Haha. Stakkars gamle forvrengte, protestantiske prestemann. Måtte han få kraftig irrettesettelse av gud ved inngangen til perleporten, hvis den eller han mot alle odds skulle finnes!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå