sweety72 Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er så beskymret at babyen beveger ikke noe særlig snart er snart ferdig med uke 19. Er det noen andre som opplever samme? Når bgeynte dere å merke spark fra lille vidunderet? Jeg gleder meg til å oppleve det. Fant en link et sted om hvor mye vektøkning er normalt under gravidtet ( var gitt etter hvor langt på vei er man i graviditet), vet dere hvor ligger den? Jeg finner den ikke nå.
Nikki 75 Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Helt normalt. Dette spørsmålet kommer omtrent en gang i uken. ) Babyen beveger seg helt sikkert, det er bare du som ikke kjenner det ennå. Min var i alle fall helt propell på begge ultralydene (uke 11 og 19), men jeg kjente ikke spark før i uke 21-22. Har morkake som ligger på framveggen av magen. Først i uke 25 begynte jeg å merke det skikkelig hver dag. (er nå 25+4)
MammaMø med to små Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 jeg også har morkaken på ytre vegg og kjenner heller ikke noe hver dag,.. er 21+0 i dag og har så vidt kjent et par spark. så slapp helt av,dette er helt normalt:)
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er like langt, og kjenner heller ingen ting. Men på ultralyden i forrige uke var babyen sprell levende:) Jordmor sa at jeg ikke kjenner noe for at morkaken ligger i framvegg og derfor "i veien" for at man kan kjenne noe enda, men at det garantert kommer etter hvert. Så du kan sikkert ta det med ro! Uansett så er det jo godt å vite at det er fler som har det likedan:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 8. desember 2009 #5 Skrevet 8. desember 2009 Jeg er tredjegangs og har ikke begynt å kjenne de ordentlig sparkene før nå (21+6). I går kunne faktisk mannen min kjenne det utenpå magen når jeg lå på rygg og helt stille. Jeg har morkaken bak. Jeg stresset også litt med at jeg ikke kjente noe særlig liv. Med begge jentene jeg har fra før så kjente jeg tydeligere bevegelser rundt fra uke 17. Kanskje det har noe å si for meg at det er en gutt? I alle fall så er alle svangerskap ulike. Vet ikke det med vektøkning.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Hei Veldig vanlig at det går lang tid før man kjenner noe hvis morkakae ligger på framside. Jeg kjente ikke noe før rundt uke 19. Og om du er førstegangs kan det hende du mistar spark for å være luftbobler i magen i begynnelsen. Det kommer nok snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå