Gå til innhold

Hva er best av Collett, Hipp og Nan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser og leser. Og blir ikke klok.

Hva mener du er best og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde du snakket om navn til barnet ditt nå!!

Tenkte at Hipp var litt spesielt, men nå i disse tider....

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Det kommer an på hvordan ungen din er skrudd sammen. Her var det collett som fungerte, de tåler ofte collett når de ikke tåler nan. Tror melketypene er ganske like.

Skrevet

jeg brukte bare NAN med min første, prøvde aldri ut noe annet..

men sånn hipp, er ikke det økologisk? Det som er økologisk av barnemat blir det visst ofte makk i =/

Skrevet

Verken min eller mine venninner sine babyer tåler Nan, de får sopp på tungen og blir hard i magen. I tillegg så gulpet hun mye mer. Alt mye bedre av Hipp. Aldri vært hard eller hatt sopp siden. Nå er hun 8 mnd. Bytta ved 3 uker.

Skrevet

Har hørt veldig mye negativt om Nan. Ang spor av nøtter i den og andre ting. Han hørt at babyer kan få hard mage av den også..

Skrevet

Hipp er best. Får mindre vondt i magen av det. :) Og det er ikke makk i det, produktet er behandlet like bra som de andre. Men melken som er basis, er økologisk = en bedre følelse.

Skrevet

Smakssak...vår fikk magevondt av Colletts, tålte Hipp og NAN.

Skrevet

HAr også hørt mye negativt med NAN. Vi sverger til Hipp. Ble så hard av NAN og vi måtte bruke så mye malt.

Skrevet

Hipp lukter minst og smaker best i hvertfall.

Skrevet

Noen som har sammenlignet pris på disse merkene. Produserer dessverre ikke mm, og babyen her får kun mme. Har kjøpt 1 pk Hipp og 2 pk nan fram til nå, men må innrømme at jeg ikke sjekket prisen. Innbiller meg bare at økologisk er mye dyrere ... Men tåler han ikke Nan skal han selvfølgelig få økologisk - alt for lillemann. :-)

Skrevet

Jentungen her får nan og wr alltid hvit på tungen. Har tenkt at det "bare" er melka, men etter å ha lest dette lurer jeg jo på om det er sopp. Hvordan ser sopp på tunga ut?

Skrevet

Det ligger et hvitt belegg på tunga konstant som ikke går bort ved å tørke på tunga med en klut eller lignende. Min lille hadde sopp og det ble borte da vi byttet fra nan til hipp.. I tillegg ble magen bedre og gulpingen mindre. Vi trenger nå minimalt med malt i melken i motsetning til når vi brukte nan. Collett ble ikke min mett av.

Skrevet

Prøv å rense tunga med en q-tip med ren farris, etterpå kan du skrape av endel av belegget med en skje. Det kan være ganske ubehagelig så ville forsøkt i kveld;)

Skrevet

Prøv og å pensle munnen i overgangen til ny mme med gul farris. Bruk en q-tip. Så går det fortere bort. I forhold til pris så er nan billigst, så kommer hipp og så collet. Småfolk er jeg ikke sikker på da jeg ikke har prøvd denne. Nan 1000 gr koster vel 92 kr tror jeg. Og 2 pk med hipp (som er 900 gr) koster 65 kr + 65 kr = 130 kr.

Hmm.. kanskje collett er billigere enn hipp. Nå husker jeg ikke helt, men tror den er på 800 gr og koster ca 115 kr?

Men det er store forskjeller i pris fra butikk til butikk altså.

Skrevet

Anonym 17.33 her. Takk for svar angående sopp på tungen, alle sammen. Skal prøve med farris i kveld. Bør vel bytte på mme og smokker etter "behandlingen".

Skrevet

Helsesøster sa vi måtte bruke gul farris, ettersom det er sitronen som tar soppen. Du burde koke/sterilisere smokker og sånt mellom hver behandling ja.. :) Ellers smitter han/hun seg selv igjen.

Skrevet

Her drakk ho collett, hipp og holle. Nan kjøper eg ikkje av prinsipp. Av desse var det vel collett som vart mest brukt pga prisen. Collett er billigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...