Gå til innhold

Når klarte ungen din å skrive navnet sitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrive hele navnet uten innblanding fra voksen, hverken muntlig eller fysisk hjelp:)

Og er det jente/gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ene tvillingjenten min klarte det da hun var to og et halvt. Andre klarer det ikke enda, nåe er de litt over tre år.

Skrevet

Og er det mange bokstaver i navnet?

Er vel stor forskjell på å kunne skrive Mia eller Constance:)

HI

Skrevet

Jente, 4 år. 6 bokstaver i navnet.

Gutten på 4 kan ikke en eneste bokstav ennå. Også 6 bokstaver.

Skrevet

Gutt 4 år, 9 bokstaver i navnet og med binnestrek, men skriver speilvendt da og må bruke nesten 2 A4 ark

Skrevet

Gutten min klarte det rett før han fyllte 4, 6 bokstaver. Han har kunne stavet det høyt leeenge =D Og kan lese veldig mange ord og setninger :) Og det enda jeg ikke fikk melkeproduksjonen og morsmelkerstatning skal gjøre barn dumme :P Frisk, herlig og skjønn er han ;)

Skrevet

Tenker på å skrive navnet sitt "skikkelig", bokstaver riktig vei og på rekke.

HI igjen

Skrevet

Tvillingjenten som klarte det da hun var to og et halvt, heter Alma :-)

Greie og rette bokstaver og bare tre å lære seg, men syns hun er veldig flink.

Hun kan lese mange ord, hun ligger ganske langt foran sånn sett og det er veldig gøy med tanke på at de kom i uke 28 ;-)

Skrevet

Jente 3 år. Fornavn og etternavn, 10 bokstaver.

Skrevet

Gutt 18 mnd

Jente 16 mnd

Men nå har jeg svært flinke barn da!

Skrevet

3,5 år. Seks bokstaver. Gutt.

Skrevet

Jøss har var det mange begavede barn. Rart at alle de begavede barna har foreldre her inne.

Har jobbet i bhg. i 15 år. Og er vell skuddår i mellom hver gang jeg har barn på 2-3 år som kan skrive navnene sine, og skjeldnere helt perfekt uten hjelp fra voksne.

Men Dib mammar er jo super mammar, på alle områder. Så det er vel ikke så rart at barna er super begavede.

Skrevet

Gutten min på tre kan bare skrive første bokstaven i navnet sitt, og første bokstaven på andre i familien og et par kamerater.

Han kjenner igjen hver bokstav i navnet, og kan si hvilken bokstav det er når jeg peker eller skriver, men han er ikke i nærheten av å skrive selv.

Tror ikke det kommer så mye an på hvor begavet barnet er. Gutten min kjenner igjen og skriver alle tallene fra en til tjue, fordi yndlignsboka hans, som vi leser minst en gang om dagen, tar for seg alle tallene på en morsom måte:)

Skrevet

10 mnd. Heter Rannveig Alexandra Irmelin Jeanette.

Nope, signerer 21:09 her.

Gutt, 4 år, 6 bokstaver. Andremann var 5 år, 6 bokstaver han også.

Skrevet

Er vel ikke uvanlig at 3 åringer kan skrive navnet sitt? I alle fall ikke i barnehagen jeg jobber. Eldstejenta mi skrev navnet sitt da hun var tre. Yngstejenta på tre skriver ikke navnet sitt. Det ene er vel ikke mer uvanlig enn det andre.

Skrevet

Eldstemann var 3 år, mellomste nettopp fylt 4 år. Minste på 2,5 år klarer av og til og skrive førstebokstaven, men ikke mer ;-)

Skrevet

Jøje meg, så flinke barn dere har!

Jeg har ei jente på 3,5 år og hun kan kun skrive første bokstaven i sitt eget navn i tillegg til mitt og pappaens..

Og jeg synes hun er god!! :-)

Skrevet

Hehe, ja her tenker jeg det var mye ærlige svar;)

Skrevet

Jeg er 15:16

Jeg syns gutten min er flink, selv om det både er skjevt og skakt, speilvendt også, samt at han må ha 2 A4 ark.

Men i følge Hi så kan jo ikke min skrive navnet sitt da.

Skrevet

Jenta min på 4.5 år skriver navnet sitt- 5 bokstaver, gutten min på 3...må skjekke i morgen...aner ikke... så lenge han lærer det i løpet av 1 klasse er det vel greit. Jeg er ikke så stressa på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...