mammantilT&I Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Leser i papirene fra jordmora at ordinær UL inngår som en av kontrollene i svangerskapet, betyr det at det blir veiing, blodtrykk og samtale på UL eller er det kun selve UL undersøkelsen som foretaes? Noen som vet??
2005&2010 Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Har aldri hatt kontroll på ordinær ultralyd. Er bare ul og undersøkelse av babyen =)
mammantilT&I Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 okei, det er vel det jordmora mener da, at UL liksom er kontroll av babyen..det er jo på en måte de andre kontrollene også i tillegg til samtale med mor og evnt far.. fører de forresten noe på heleskortet på ordinær UL? jeg klarte selvsagt å søle en hel flaske vann på mitt kort og tenkte jeg skulle få legen til å lage nytt til meg på neste avtale..takk for svar:)
*Idae123 Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 heisann, er bare undersøkelse av babyn, og at den undersøkelsen er en del av rutinene dem gjør når jenter er gravide... Jeg fikk spørsmål om hvor mye jeg veide før jeg ble gravid, også får du fast slått ul - termin.. =) Lykke til....
2005&2010 Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Ja, du må ha med helsekortet. Der oppfører de den nye terminen også skriver de på de linjene som jordmora di gjør. At du har vært der, og hvor langt du er på vei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå