Gå til innhold

"er hun snill?"...blir så irritert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor spør folk om det når man har en liten en på 2 1/2 måned... Er hun snill? Og med det menes om hun sover mye eller om hun skriker... Så stakkars jenta mi som sliter veldig med magen til tider, hun er ikke snill hun da... Kjenner jeg blir så irritert!! Sorry...bare en liten utblåsning fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn med kolikk er mao kjempeslemme...hehe:) Kjenner meg igjen, veldig typisk kommentar fra eldre mennesker!

Skrevet

Uff ja! Det e rvel ingen små babyer som er slemme!! Utrolig irriterende

Skrevet

Hmm, jeg har igrunn aldri tenkt over det på denne måten. Det er jo klart de som gråter mer og krever mer om natten ikke er slemme. Kolikkbarn har jo ikke vondt i magen for å være slemme eller fordi foreldrene fortjener det. Skjønner veldig godt at dette blir irriterende. Tror jeg skal begynne å omformulere spørsmålene mine litt.

Takk for tanken:-)

Skrevet

At du i det hele tatt gidder å irritere deg over det når du vet hva folk mener om det. Man mener jo ikke at de er slemme om de ikke sover eller skriker mye. Har jo fått spørsmålet selv og vet at det bare er en måte å formulere seg på!

Skrevet

hihi bare å svare at hun er slem det da så skal du få se ansiktsutrykket :D

Tror vel egentlig ingen mener noe vondt med det. Fasit svaret er jo uansett at de små er snille :)

Skrevet

Får dette spørsmålet titt og ofte jeg også. Har innimellom svart i en spøkfull tone:

"Han er så liten så han får ikke gjort så mye galt enda"

Gutten min hadde også kolikk, men så liksom ikke på han som slem selv om han gråt mye.

Skrevet

Det er jo bare en måte å utrykke seg på, ingenting å bli sint for. Jeg sier ofte at gutten min alltid har vært så snill, i betydningen at han er rolig, alltid har sovet uten problemer o.l., og jeg mener jo ikke med det at sure og trassige barn som sover lite og bare skriker er slemme. Det er bare noe man sier.

Skrevet

ja, jeg også stusser litt over dette- og er enig i at det blir helt feil å bruke uttrykk som "snill" om så små babyer. Skjønner at folk kanskje ikke mener så mye med det, men klarer sjelden å unngå å bemerke at så små babyer er vel verken snille eller slemme, sagt i en spøkefull tone selvsagt=)

Skrevet

Skjønner godt at du irriterer deg, jeg. Jenta mi har grått veldig lite (utenom leggetid på kveld), og da har jeg ikke brydd meg så mye om det. Jeg regner også med at ingen egentlig spør om ungen er slem, men jeg er litt pirkete på sånne ting. Hvis man ikke mener at babyer er snille og vanskelige/slemme, hvorfor spør man så dumt da? Spør om babyen gråter mye hvis det er det du lurer på.

Skrevet

Synes også at det er et tåpelig uttrykk, og reagerer også på det. Selv om jenta mi er "snill". Bedre spm er "sover hun greit om nettene", "gråter hun mye".

Skrevet

Pleier å spørre om babyen er brukervennlig jeg....... :-)

Skrevet

haha, den var bra:D

Skrevet

Det er jo blitt et veldig vanlig spørsmål. Jeg svarer som regel "ja, han gjør som babyer flest" eller noe lignende. Alle vet jo at babyer gråter innimellom

Skrevet

Skjønner ikke hva det er å irritere seg for...

De flest skjønner jo at man i denne sammenhengen mener "rolig" eller "lite krevende" når man sier snill.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke ofret en tanke en gang. Jeg sa bare som sant var, jeg "Ja, han er et troll". For det var han de 3 første månedene også.

Synes det er så mange som skal pakke inn og late som om alt er bra når det ikke er det. Man velger jo hvem man vil dele slikt med, men.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...