Gå til innhold

9 år siden sist, hjelp jeg er gravid!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en test forrige uke og fant ut at jeg er gravid!!

Er spent og veldig glad, men samtidig mer nervøs denne gangen. Ble gravid veldig ung sist og fikk en liten jente når jeg selv bare var 18, men det er så lenge siden nå og jeg har helt glemt så og si alt med graviditet...symptomer, hva en skal gjøre og ikke gjøre etcetc....

har allerede ømme bryster, og VELDIG oppblåst mage...skulle nesten tro jeg var 3-4 måneder på vei slik magen min ser ut nå, hehe. Andre som har det slik og?

Hilsen kommende mamma for første gang på 9 år :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, samme her. er 13 og 16 år siden sist jeg gikk gravid (var gravid for noen mnd siden og, men mistet i ma uke14) Nå har kvalmen i tillegg satt inn for fullt, så nå minnes jeg litt hvordan det var å være gravid hehe. Eneste angsten jeg har er om det blir som å føde for første gang igjen????. Ser selv ut som geg er 4 mnd på vei. gratulerer m graviditeten forresten. Selv er jeg 7+3.

Skrevet

Gratulerer til deg og:)

Jeg har hørt at andre gang en føder skal være "enklere" enn første....hvorfor det er slik vet jeg ikke, men må være en grunn til det;)

Da jeg fødte min første gikk det egentlig greit, men hadde fostervannsforgiftning og jordmor advarte meg mot mulig hastekeisersnitt. Men jeg klarte å få henne ut heldigvis. Håper ikke det blir en da capo denne gang.

Skrevet

Huff, hørtes ikke noe greit ut!!! er min 3 gang, men siden d er så lenge siden er d noen som sier at etter 6 år er d som å føde for første gang igjen??? ikke vet jeg hehe

Skrevet

11 år siden for meg da.. Hjelp... :-)

Skrevet

Vi er i samme situasjon, STalbot. Jeg ble mamma som 17 åring og det er snart 10 år siden:O Var gravid for 4 år siden, men mistet i MA i 16. uke. Blir jo litt som å være nybegynner når det er så lenge siden sist. Har hørt at man blir regnet som førstegangs når det er mer enn 6 år siden sist man fødte. Håper vi får komme på svangerskapskurs, det er egentlig forbeholdt førstegangs, men jeg husker jo ingenting også er det sambo sin første.

Blir koselig å enderlig få en liten søster eller bror til storungene våre og baby i huset igjen:)

Lykke til videre i svangerskapet:)

Skrevet

Gratulerer til dere alle som venter baby igjen:) Er som dere sier veldig spennende, spesielt siden det er så mange år siden første gang:)

Må si jeg ble veldig skuffet over å høre at denne fødselen kan bli som første gang, hehe. Trodde vi ville få noen fordeler selv om det er lenge siden mellom hver fødsel :P

Jeg er jo ganske redd for å miste barnet siden jeg ikke er mange uker på vei, og leser om flere og flere som har opplevd det...Men er det ikke noe som gjør at en bare føler at denne gangen vil det gå bra? :)

Skrevet

Heisann:-)

Venter nr 3 og når dette nurket blir født, er det 8 år siden sist jeg fødte. Tror ikke det blir akkurat som første gangen, bekkenet utvider seg jo første gang, og det forsvinner ikke. (man kan jo f.eks se på kvinnelige skjelett at de har født)-

Dessuten så vet vi jo litt hva det går i, og regner med minnene strømmer på etterhvert.

Vi er jo ogsp litt eldre nå og takler det gjerne litt annerledes enn når vi var helt purunge:-)

Husker iallefall at det hjalp utrolig å puste rett under de vesrte riene-

Kjempemasse lykke til til dere alle:-))

Skrevet

Gratulerer så mye! :-) Jeg er selv 9+3 på vei, og det er 9 år siden sist jeg og gikk gravid. Så dette er skikkelig rart og spennende! Og magen, ja det ser ut som jeg er minst 5 mnd på vei! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...