Gå til innhold

Mine babyer gråter mye helt alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

sammenlignet med storebrødrene og sikkert andre babyer. Til mine store overraskelse er du utrolig blide og trygge barn.

Tvillingene er nå 5 md, og vi har tulla med amming, flasking, pumping og magevondt. De har begge to grått helt alene og ofte temmlig lenge, mens de venter på at mor blir ferdig med amming, legging eller stell av den andre broren. Storebrødrene gråt aldri alene, og ble bært og bysset - og som babyer er de temmelig like. Tvillingene er mer tolmodige, og de kan ligge lenge alene på gulvet og gråter bare om det er noe. De var ikke mer tolmodige i utgangspunktet.

Det er rart. Jeg anbefaler ikke å la babyer gråte alene, men mine har ikke tatt skade av det i alle fall:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Det gjør mine også. Og sånn blir det dessverre når man er to.

De overlever helt fint :) Jeg tror barn som bare er 1 i kraft av å kun være 1 slipper å gråte fordi de ikke er 2..hehe.. Ser samme tendensen hos andre tvillingmammaer, mens hos enlinger er det opp med en gang det kommer en lyd - rett og slett fordi mor har tid til det ;)

Skrevet

Ja, er det ikke rart!!! Jeg trodde ikke vaner skulle ha så mye å si, og ikke minst forventet jeg at det skulle gå utover tryggheten til babyen. De virker jo helt motsatt nesten. Jeg trodde mine babyer var krevende, noe de også var pga. melkeallergi, men at min full service innstilling skulle føre til så mye uvaner hadde jeg ikke trodd:)

Skrevet

Jeg må bare gi en liten kommentar på dette jenter:

Jeg fikk 1 barn (aug07) og hadde "allverdens" tid til han alene, men gjorde faktisk litt som dere jeg. Lot han ligge litt å "klage" før jeg tok han opp og andre ting dere nevner. Han er idag en rolig unge, tålmodig og utrolig flink til å finne leken selv. Får også skryt i bhg.

Barnet mitt har fått all verdens kos og omsorg, men har også ikke hatt en mor som verken har bært,bysset eller ligget på gulvet med han til enhver tid.

Flott at det er fler enn meg som tenker slik, og ser resultatene av det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...