Gå til innhold

Har barnet ditt sagt noe morsomt i det siste? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei på 3 som lirer av seg mye rart om dagen.

Hun begriper ikke hvorfor pappa ikke har pupper og hun har meddelt til alle i hennes vei at pappa har ikke pupp siden hun ble storesøster.

Og i dag når jeg stod i dusjen sa hun at vi hadde samme. Og pappa og storebror hadde samme. Hva har vi samme spurte jeg? Samme tiss!

Og hva har pappa og storebror samme da sier jeg. (litt spent på svaret..hehe) Lang betenkningstid og så roper hun; Pusekatt! Hehe..

Noen som har noen gullkorn på lager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er ikke helt fersk da, men humrer stadig over den. 5 åringen ville ha rosa rom og for moro skyld sa jeg at rosa er jo en jentefarge, hvorpå han så helt uforstående på meg og svarte :"Jammen det gjør ikke noe, jeg liker jo jenter!"

2 åringen hadde også en veldig søt her for leden da, men ikke morsom. Han hadde kranglet med pappaen sin, men var roet seg og gikk bort til pappaen som satt på gulvet. La armen om skuldrene til pappaen, så ham dypt inn i øynene og sa: "Pappaen min, jeg er så glad i deg, vi to er venner vi!" Mannen ble litt rørt ja, hehe... Ellers renner det gullkorn ut av ham dagen lang, men klarer jo aldri å huske noen når jeg skal komme på dem ;-)

Skrevet

Nesten-5åringen min proklamerte at hun ikke skulle vaske seg på 14 dager i morges. Jaja.

Skrevet

Pappaen her i huset holdt på med middagen i dag, og minstejenta på 3 år sitter på fanget mitt. Pappaen roper at middagen er klar. Da hopper hun ned fra fanget mitt, går bort til pappaen sin og spør:

E det middag no?

Pappaen: Ja

Lillepia: E det middag no?

Pappaen(litt irritert): JA

Lillepia: SA DU JA???!!???!!?? ( i samme tonefall som pappaen)

Måtte le litt, for det kom så spontant med en litt forundret/irritert undertone, hehe=)

Skrevet

Han kunngjorde høyt og tydelig at han hadde lus på Ikea her om dagen. Jeg syns ikke det var noe videre morsomt. Ser likevel det humoristiske i det nå. Han har ikke lus, og har aldri hatt heller.

Skrevet

He-he, artig Prekæs:0!

Min 3.5-åring skal flytte, og erklærte høyt og dødelig seriøst med cherroxer på føttene og lua på:

"Jeg skal flytte fra dere hele gjengen. Jeg skal FLYTTE lengre enn loftet! Jeg skal, jeg skal flytte til et annet land!"

Ganske så søt ja;)

Skrevet

4åringen med feber på pappahelg.

Pappan: Du koke jo opp gutt!

4åringe: Ja, d e før at ho mamma har kaste en ovn inni mæ!

Ellers så skal han til stadighet flytte hjemmefra å liker ikke reglene. Så han lo godt av Jul i svingen i går, når Klara og Morten skulle flytte å ha sine egne regler!

Skrevet

Lille som fylte 2 for ein månad sidan har akkurat begynt så smått å lage setningar. Dette er ikkje veldig morsomt, men eit fint eksempel på at sjølv ganske små ungar kopierar det dei høyrer.

Eg og lille var i open bhg og lille sat på golvet og leikte med ei veninne av meg, som heiter Cecilie. Cecilie hjelpte lille å trykke på ein leike slik at noko snurra rundt, då kom det spontant frå lille:

"Cille, FINK jete!"

:o)

Skrevet

Vi har kjøpt nye Crocs til sønnen vår, som han skal bruke i barnehagen.

Min mor (altså bestemor) spurte han om han brukte de mye i barnehagen, hvorav han svarte ganske strengt :

"Ja bestemor, jeg bruker Crocsene for vi har tross alt ikke kjøpt de for at de bare skal stå til pynt".

Han er snart 5 år.Syntes det var en flott kommentar.

Skrevet

Halvannetåringen min kom inn på soverommet i helgen, pekte på øynene mine og sa "tjøtt"! som betyr ja "trøtt". Og det var jeg!

Da jeg skulle se meg i speilet var jeg helt hoven i hele ansiktet fordi jeg hadde sovet så mye. Syns liksom det var litt morsomt at han koblet det:)

Skrevet

I høst var jeg og frøkna på 2 og 1/2 i fjøset og så på kyr og kalvene, og jeg forklarte at melka kommer fra kua. Senere da vi spiste kvelds spurte jeg henne hvor melka hun drakk kom fra, og hun svarte:

"Melka kommer fra kua, og brødet kommer fra kalven."

Ypperlig resonnement spør du meg;)

Skrevet

Begynner å bli en stund siden, men et spørsmål fra niesen min på 5 jeg sent vil glemme:

Hun hadde ikke sett meg med stor mage da hun bor et stykke unna, men når hun traff meg høygravid ville hun jo ta på magen og så kom spørsmålet; Tante.... Har du og Mikkel kosa eller????

Hehe... Ble litt paff der og da, så at mannen ved siden av meg ventet spent på at jeg skulle svare, men jeg hadde aldri trodd hun skulle spørre meg om noe sånt... Søsteren min tok kjapt over og forklarte henne en gang til om hvordan man fikk babyer i magen....

Skrevet

Kommer ikke på i farta noen kjempe gullkorn fra dattera mi, men glemmer aldri en episode med min nevø , som er veldig glad i storebroren sin, og pappaen. Pappaen måtte sette på plass Marius litt og da furta han på en stein... Etter en stund gikk pappaen tilbake til han og spurte om de var venner igjen. Etter en laaang tenkepause svarte han: Okey da, men det er Martin (storebroren) som er bestevennen min altså!

Den syns jeg er så søt som også viser hvor fantastisk søskenforhold de har...

Skrevet

Min gutt som snart fyller seks år skulle lære lillesøster verset vi sier når vi tenner adventslysene. Høyt og tydelig framsa han verset: "Så tenner vi to lys i kveld for glede og for Gud!"

Skrevet

Vi var i selskap for et par uker siden og fikk da kake. En kake gutten vår på 2 1/2 år syntes var veldig god.....så da jeg skulle forsyne meg med et stykke til kom det fort: "Mamma du må ikke spise hele kaken, ALLE barna må få"

Vi lo godt da.... for alle barna, ja det var han og lillebror. Har nok lært det i barnehagen ;)

Skrevet

Vår treåring sier myyyye hele tiden og det veldig mye av det han sier er ganske morsomt. han er ganske "julete" å for tida øver han på julesanger.. Blant favorittene er Glade jul, hemlige jul... Eller bjelleklang bjelleklang over tjo og hei.. sistnevnte med stor innlevelse.. he he

da jeg spurte han her om dagen hva ønsket seg til jul svarte han : Vi får se hva vi får.. Ganske søtt synes jeg :)

Skrevet

Vi var på hytta her for litt siden og storebror på 3 satt i en stol etter kveldsstellet for å drikke litt melk. Plutselig hører jeg han si: Se mamma, den vokser. Han snakket selvfølgelig da om tissen sin. Også sa han rett etterpå. Mamma jeg er redd når den vokser.

Prøve å forklare han at det var greit å gjøre dette på egenhånd og ikke sammen med andre.

Ellers snakkes det veldig mye her om dagen :)

Skrevet

Tjukkapåtjukka er JULERØD: hehehehehe:o)) Så søøt!!

Om lørdagen hadde jeg pyntet meg, og skulle på julebord. Etter jeg kommer ut av badet ferdig pyntet, så stopper min 3 1\2 årige sønn opp og titter lettere sjokkert på meg: Nei, jøss nå var du jammen fin mamma! -Jo, tusen takk for det svarte jeg.. Jo, værsågod, de skoa der kledde du altså!!

Skoa liksom, he he. Ordnet meg et par timer, med oppsatt hår og det hele..

Skrevet

Jeg måtte konsentrere meg stort for ikke å bryte ut i latter morgenen den 1.desember :)

Vi var alle veldig spent på om nissen hadde vært her med kalenderen, så vi snakket om det på badet før vi skulle gå å sjekke.

Pappa: Tror du nissen har vært her, hørte du noe?

5åringen tenker noen sekunder før h*n utbryter:"Ja jeg hørte et HO (håo), og han bråkte så mye i hele natt at jeg ikke har fått sove!

Det hele ble sagt i fullt alvor så vi måtte jo bare spille med, hihi ;)

Skrevet

Da vår eldste var litt yngre likte han heller ikke det det der med at tissen vokste. "Gutter liker ikke når tissen blir stor", kunne han fortelle oss. Men han fant løsningen da. En gang han lå i senga og ventet på nattasang, så fikk han et bekymret uttrykk i ansiktet. "Mamma, tissen min er stor!". Så lysnet ansiktet hans opp. "Men jeg kan bare gjøre sånn!". Så slo han knyttneven sin hardt mellom beina sine, og smilte "Nå ble den liten igjen!", veldig begeistra.

Skrevet

Eldste er snart 6 år, og en kveld vi var hos foreldrene mine sa han: "Bestemor, dere ER gamle. Dere vet det bare ikke selv."

Den syns vi var litt artig :)

Ellers så dreiv minsta på 3 år og rotet fælt i sokkeskuffen sin her om dagen. Dreiv en stund, også ropte hun på meg mens hun holdt opp et par sokker lagt sammen som en "ball": "Mamma, er disse modne?" :)

Skrevet

Storebror på 3,5 år og lillesøster på 16 mnd. satt i sofaen sammen. Storebror kjørte en bil rundt i sofaen, mens lillesøster drev og sparket til bilen litt forsiktig. Han sa at hun skulle gi seg x antall ganger, plutselig la han ansiktet sitt opptil hennes og sier strengt "hører du dårlig med øra dine ??", og peker på ørene hennes, og hun sier "JA" (så fornøyd).....Jeg og pappaen holdt på å le oss i hjel, så da måtte storebror dra den strofen x-antall ganger.

Skrevet

Ja, syns jeg ler hele dagen jeg for tiden. Det kommer jo så mye rart!

Hun er 3 år og funderer på det aller merkeligste.

Jeg skulle rygge inn på en parkeringsplass og hørte plutselig fra baksetet i litt sånn streng stemme: Mamma, det er et tre der bak. Du må ikke rygge inn i treet, sant!?

Hun sitter bakovervendt og så nok rett i treet. Jeg har aldri rygget i noe, så hvor det kom fra, ja det vet ikke jeg. Haha.

I dag når vi var ute å syklet, så kom det en søt liten pusekatt forbi. Hun er i utgangspunktet rimelig redd katter, men fant nok ingen umiddelbar redningsvei når hun satt på sykkelen, så hun utbrøt i fult alvor med litt brudd i stemmen: Lille pus, vær så snill å ikke spis meg!

Hahaha, trodde jeg skulle le meg ihjel. Måtte jo (for n'te gang) forklare henne at katter er snill, så lenge vi er snille med dem! Og da kom det ganske kontant: Ja, og hvis vi IKKE er snill, så kan de klore oss på kinnet. På det MYKE på kinnet, mamma!!!!

Hehe.

Skrevet

Hahahaha - lo godt av "over tjo og hei"!

Skrevet

Et gullkorn fra barnehagen her:)

Jeg gleeeder meg til kakkakao!!!!

Så kom det en liten kar bort til han og sa:

Det heter ikke tattatao, det heter TATAO!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...