Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten begynt å grue meg til nyttårsaften..

Saken er at vi har to små barn, ei på 21/2 og baby på 9 mnd. Nå har vi blitt bedt bort (noe som selvfølgelig er hyggelig), og vi har ikke mulighet for barnevakt. Jeg ser for meg at det bare blir kaos ved bordet, trøtte unger og slitsomt. Ikke kan jeg se for meg hvordan vi skal få begge barna til å sovne på et fremmed sted heller. Skikkelig negativ her, men jeg kjenner ikke de vi er bedt til så godt, så da føler jeg at sånne situasjoner blir mye mer stressende enn om vi hadde vært veldig gode venner.

Hva gjør dere andre med så små barn på nyttårsaften? Er det bare jeg som er kontrollfreak og nervevrak??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid latt snuppa få sove hvor som helst, men med de faste rutinene der vi er. Det har gått helt fint!

(19 mnd)

Skrevet

Vi skal til en venninne som har to barn som er gjevngammel med våres to eldste. Vi blir ikke hele kvelden siden vi også har to små på 2,5 år og baby som da vil være ca 4,5 mnd, sørger bare for at 2 åringen får seg en hvil og babyen en ekstra dupp slik at vi kan være en stund i hvertfall.

Om du tror det vil bli vrient å få barna til å sovne ville jeg heller bare lagt inn en ekstra dupp og latt dem være våken til de evt slukner på fanget og så legge dem ned i vogn/reiseseng da.

Skrevet

Vi har to barn , nå er de 2 og 4 år da. Men de har vært vant til å blitt med oss siden de var født omtrent. Vi tar bare med oss seng til de eller nå bare til han minste og legger de der. Når vi skla hjem flytter vi dem inn i bilen eller taxi og de sovner godt når vi legger de i sengen igjen.

Som jeg tenker er at det er kun en natt som blir litt ujevn, så det takler både de og vi.

Men barn er jo så forskjellige, våre barn takler sånt veldig bra. Så vi kommer nok til å gjøre det sånn i julen ( altså ikke hele da hehe) at vi legger de der vi er og tar de med oss hjem hvis vi ikke sover over:)

Skrevet

Vi var borte på nyttårsaften da eldste var drøyt halvannet, da hadde vi tilbud om seng på mørkt rom i huset der vi var. Hun var våken en time lenger enn vanlig (jeg la henne da vi voksne og store barn skulle spise) og hun sovnet fint (med helt vanlige leggerutiner) og sov seg gjennom raketter og det hele. Tok henne med oss hjem halv ett-ett og la henne i egen seng hvor hun sov fint videre.

Var også borte da hun var drøyt 2,5 men da holdt hun faktisk ut helt til midnatt sammen med de andre ungene. Hun var ikke grinete og sur, men så ble hun godt underholdt av eldre jenter også da. Hadde hun ikke hatt lekekamerater hadde jeg nok fulgt vanlig leggerutine der også.

I år skal vi bort med 4,5åring og 10mnds baby - da får nok eldste være våken mens lillemann får en helt vanlig kveld men på nytt sted. Antar (håper) at det går fint :o) Heldigvis har de vi skal til barn i samme alder, så vrange barn bli i alle fall møtt med et smil :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...