Gå til innhold

Jeg synes han er så flink

Anbefalte innlegg

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min lille sønn på rett over to år er så flink. Jeg blir helt inponert over at han kan telle til ti. Jeg var rett og slett ikke klar over at ungene kunne på mye så tidlig. Han snakker lange setninger, 5-6-7 ord. I tillegg er han utrolig blid, snill og skjønn.

Tror toåringer er det søteste jeg vet om dagen ;-)

Er virkelig alle toåringer så flinke? Jeg blir helt imponert :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle toåringer er jo forskjellige, er nok ikke alle som kan telle til ti ennå. Men min toåring kan også det :-) Gutten min har skravlet som en foss lenge nå, og snakker i lange setninger. De sier i barnehagen at han snakker veldig godt til å være så liten. Vi må få lov til å være stolte av våre små søtnoser :-) Men det må sies at jeg hadde nok vært like stolt om han ikke kunne telle en meter og ikke sa et kvekk også :-)

Skrevet

2 åringer er herlige! Og sjarmerende! Og egenrådige!

2 åringen min er også tidlig ute med språket, har snakket i hele setninger fra hun var 1,5 og teller (nesten) riktig til 19. Hun synger mange sanger og kan mange regler utenat.

Jeg synes det har vært veldig spennende at hun begynte å snakke så tidlig, vi har fått vite så mye om hvordan hun opplever ting og hva hun tenker på.

Jeg kjenner mange 2 åringer (jobber i barnehage) og de fleste av dem snakker nok ikke fullt så mye ennå som din og min gjør, men det er virkelig imponerende hva 2 åringer forstår og hva de får til hvis vi bare lar dem få lov å prøve. I barnehagen der jeg jobber har vi en liten 2 åring som ikke snakker så godt ennå, men hun er en kløpper på det meste annet. Den lille ungen kan kle av og på seg nesten alt selv, kan legge puslespill med 20 brikker, klarer å gå opp hele akebakken og sette seg på et lite rompeakebrett og skli ned alene.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hehe, ja klart, han var jo dødssøt da han var en gulpende liten klump, også hehe.

Min er også veldig skravlete, forstår (nesten) alt jeg sier, og vi har hatt samtaler lenge, hvor han svare og spør.

Jeg har aldri vært særlig opptatt av hvem som gjør hva først, men jegsynes det er veldig moro når han lærer så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...