Gå til innhold

Føler meg veldig slem ... (barn og alkohol)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en kompis (bekjent) som hjelper oss med å bygge bad, litt av betalingen var at jeg skulle kjøre han ett sted, han skulle passe på en gutt som er 4 år, Sønnen til hun han er sammen med.. Jeg vet han er alkoholiker, jeg vet han har en datter som ikke vil ha kontakt med han pga det...

Han fikk ett par øl mens han jobba, på veien til så tok han en shot... Han sa sliten etter en lang arb. dag osv.. Tenkte ikke noe mer over det i grunn for jeg selv drikker selv om jeg er med barna... Tenkte ikke på at han kom til å drikke noe mer den kvelden selv etter det jeg vet.. :-/ Jeg er nok naiv og dum ja...

Pleier ikke å se han så ofte denne mannen heller så tenkte virkelig ikke.. :/ Tenk at jeg lot han drikke det og passe en gutt på 4 når jeg VET han er alkoholiker... Det som gjorde at jeg tenkte sånn på det var at neste dag hadde han blitt kasta ut, han var dritings og vurderte å fyllekjøre!!! Dårlig samvittighet mot den lille gutten...Fikk jo hilst på han, hentet han hos bestemoren hans...Og kjørte de hjem... føler meg skikkelig råtten, skulle jo bare sagt at nei, du har drukket og du burde ikke passe et barn i denne tilstanden, selv om det var lite han hadde drukket fordi jeg VET han er alkoholiker... Men, gjort er gjort... Lær av meg og ikke gjør det samme som meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du virker helt KORKA! Skriver som om du skulle vært alkoholiker selv- så det er nok tillfellet her! Skjerp deg!

Skrevet

Hva var det for noe svar?? Er langt ifra alkoholiker selv...

Det jeg ville med innlegget var heller advare folk.. Jeg vet at det var helt idiotisk... Men jeg kan faktisk ikke skru tiden tilbake.... Men vet hva jeg gjør neste gang, selv om han ikke har drukket engang....

Det er veldig lett å bli lurt av en alkoholiker, de er veldig manipulerende.... Jeg er nok ikke den første som har tatt ett dumt valg, eller den siste...

Skrevet

En slik situasjon hadde jeg aldri kommet opp i... MAN KAN IKKE STOLE PÅ ALKOHOLIKERE!!!! Og man setter dem slett ikke til å passe barn!

Skrevet

Den som burde ha dårlig samvittighet var kjæresten til denne alkoholikeren, som sikkert også er klar over alkoholproblemene hans og allikevel ville la ham passe barnet hennes.

Skrevet

Og man drikker ikke sammen med barn.. Ikke en øl engang..

Skrevet

Anonym 13:57, den var vel litt drøy. Foreldrene mine har da drukket en øl eller to en lørdagskveld o.l. da jeg var liten, ingen skade skjedd. Jeg har verdens beste foreldre.

Skrevet

Akkurat det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Selv har jeg aldri drukket alkohol når ungene mine er til stede, drikker ikke utenom fest(og da er jo selvsagt ikke barna mine der:)

Men hvis jeg mot formodning hadde fått lyst på en kald øl en sommerkveld, eller ett glass rødvin en høstkveld hadde jeg ikke hatt problemer med å gjøre det foran barna mine. Jeg tror at det går ann å vise barna at alkohol er trygt, og ikke noe som fører med seg bråk etc..så lenge de voksne har et naturlig forhold til allkohol vel og merke..

Er jo noe helt annet med alkoholikere, de hadde aldri fått passe mitt barn..

Skrevet

Er enig med deg konglene.

Moren min drikker ikke alkohol, men pappa brukte å ta en øl eller en dram på lørdagskvelden da jeg var liten. Har aldri tatt skade av det. Jeg kan selv kose meg med en øl eller et glass rødvin til maten en sjelden gang. Blir jo alltid etter at den lille har sovna da.

Men som du sier; er noe annet med alkoholikere. Hadde aldri fått passet mitt barn.

Moren til dette barnet kan ikke tenke helt klart hun heller da, hvis hun vet at kjæresten er alkoholiker men likevel bruker han som barnevat.

Skrevet

Må bare få fortelle en liten historie. Da jeg var yngre, 8 år var vi på grilling hos min bestemor.. Min lillebror på 3 var og der. Mine foreldre og andre drakk 1 glass vin til maten. Plutselig ser mamma at min lillebror er så blank i øya og virkelig snakkesalig. Joda, da hadde han slurpa i seg halve vinglasset uten at noen hadde sett det ;)

Så ikke alltid lurt å ha alkohol framme.. selv om det bare er litt, hehe.

Han ble jo full stakkar, den lille kroppen.. ;) Morsomt nå, men ikke like morsomt da.. :)

Skrevet

Jeg reagerer faktisk veldig på det hovedinnlegger skriver! Synes det er helt merkelig at du ikke reagerer når han tar seg to øl og en shot! Og du skriver at du drikker selv når barna dine er tilstede..hvilke folk er dette her? Bra du ser alvoret i dette her!!! Stakkars unger...

Skrevet

Synes du setter dette litt på hodet jeg. Alkoholiker eller ei, man er ansvarlig for sine egne valg. Hvis han takker ja til øl og shot, så vet han selv hvor det bærer.

Det står fremme øl til salgs i butikkene og man får kjøpt alt man har råd til på enhver pub. Det er ikke tilgangen som er problemet!

Mener nå uansett at dette ikke er din feil, men hans. Man kan IKKE hindre en alkoholiker å drikke. Forholdet deres var garantert en tikkende bombe uansett..

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet!

Og når det gjelder debatten rundt barn og alkohol, så er det like skadelig for ungene at foreldrene er overstadige, som at de aldri drikker foran ungene. Hvordan skal vel ungene få et naturlig forhold til alkohol! En øl til maten eller litt vin i ny og ne, er IKKE problemet! De blir store en gang, da trenger de å vite hva som er "normalt"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...