Gå til innhold

sukk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få ut litt drit...

Jeg er så utslitt etter denne lange og tunge helgen.

Fredagen fikk jeg mld fra min mann om at han kom hjem, jeg spurte om han var syk?..neida han var ikke syk.

I det han kommer inn døren sier han "jeg har løyet til deg ang pengene og regninger, det er ikke mer penger og huset går på tvangsalg nå!!!" , skulle egentlig vert tvangsalg for nesten to mnd siden!

Jag klarte ikke reagere, sto på badet å skiftet bleie på minsten.

Vi måtte umiddelbart dra til en bank å snakke med en rådgiver osv..husker ikke så mye av de neste timene fordi jeg var så sjokka!

Han griner og sier han har vert så redd for å fortalle meg det at han bare har latt ting skure å gå, blitt en mester i å komme med løgn og oppspinn når jeg har stilt spørsmål.

Han har alltid styrt pengene, når regninger kom bare ga jeg de videre til han, og stolte på at han betalte. Oftest så såg jeg ikke post i det hele tatt!

Jeg har aldri brukt nettbank, har tilgang til alle kontoer, men har aldri følt behov for å sjekke, jeg hadde penger på konto når jeg trengte noe og tenkte aldri over det.

Jeg føler meg så dum og når jeg tenker tilbake på situasjoner så tenker jeg at dette burde jeg forstått, sett, ant uro og reagert på noe..føler meg medskyldig.

vi har vert gift i 12 år, han har alltid styrt økonomien, jeg jobber ikke nå, går på skole.

Føler han har spilt russisk rulett med meg og ungene som blink!

Gjeldsrådgiver har funne løsninger, vi har heldigvis lite lån, under 1mill.

Venter nå på denne tlf nå der vi får vite om vi får refinansieret lånet eller ikke!

Jeg har blitt økonomisjef i huset over natta og er helt skrekkslagen! DE sier jeg skal få hjelp til hvordan jeg skal få det til så hoper det ordner seg for oss!

Aner ikke hvor jeg skal begynne engang...

DEtte ble rotete, men trengte lufte hodet mitt, blir så rastløs av å gå her å vente! Føler meg så totalt sviktet og vet ikke hva jeg skal gjøre med mannen min.

Elsker han, men tilliten er brutt og han har en lang jobb fremfor seg med å etablere forholdet vårt igjen.

..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy f***!!!!

Det var litt av et sjokk å få!!!!

Han fortjenner litt kredit for at han har stått frem, endelig, men det er jo helt utrolig!!

Regner med at du kommer til å klare deg helt flott som økonomi sjef, det er ikke så vanskelig! Skaff deg oversikt over hva som skal ut, hva som kommer inn og de reele utgiftene du har iforhold til mat, aktiviteter og besin helt først så du vet hva som er hva!!

Håper dere får refinasiert lånet!!

LYKKE TIL vidre!!!

Skrevet

For det første; ta imot den hjelpen, og be om konkrete tips til hvordan løse dette for fremtiden.

Se over hvilke regninger som kommer sjeldnere enn hver måned(forsikring og strøm er typiske. Og kommunale avgifter om dere har dette). Del opp disse utgiftene i månedlige rater, og betal inn det som går an å få til hver måned. Da får dere ikke de store regningene noen måneder, mens andre har dere ingen. Det er lettere å la være å bruke penger de gode månedene om dere da betaler inn litt av det dere vet vil komme likevel.

Jeg har laget det slik at hver måned betaler jeg 1000 kr til forsikringen, 1000 kr til nettleien på strøm, og 500-1000 på selve strømmen. Jeg har laget faste trekk fra konto på dette. Og da er det veiavgift, Tv-lisens igjen som kommer 1-2 ganger i året. Her er det da ca 3-400 hver måned. Dette tar jeg fra sparekontoen den dagen regningene kommer.

Før jeg ordnet dette, så var økonomien min tragisk. Følte jeg aldri hadde penger, selv om jeg har 35 000 inn hver måned. Alt var rot. Nå har jeg ca 20 000 hver eneste måned til mat, sparing og fritid. Jeg føler plutselig at jeg har flust med penger og til og med penger på brukskonto når neste måneds penger kommer inn. Men det er samme summen inn, og samme summene ut.

Så mitt råd er å lage faste månedstrekk, og ikke bare regningskonto. Da er det så lett å bruke/låne litt fra regningskontoen, og så er runddansen igang igjen.....

Får dere hjelp av økonomiske rådgivere, så er det ofte lettere å få refinansiere lån også. Så dette går nok bra:)

Jeg forstår at du er i sjokk nå, men det er til du har fått oversikten. Neste måned blir nok bedre, skal du se:)

Og dette er vel et hint til å ha oversikt over økonomien for BEGGE i et forhold. Aldri overlate slikt kun til den ene. Du hadde sett signalene FØR noe gikk skeis, om du bare hadde bedt din mann gå gjennom økonomien med deg hver eneste måned. Da hadde han heller ikke tatt samme sjansene, for han hadde visst at du ville se det. En ting er å la den ene ta seg av regningene og betalingen av disse, men en annen er å ikke ha noe som helst oversikt selv.

Det du nå skal gjøre, er å hele tiden ha styringen, men ta mannen med og la ham ha oversikt med deg. Men du styrer.

Lykke til:) Det går nok mye bedre enn du føler akkurat i dag:)

Skrevet

Takk for svar.

Har en rådgiver som har vert fantastisk, stilte til og med på jobb lørdagen for å hjelpe til.

Det er ikke uoverkommelig, de klarer å stoppe tvangsalget denne uken heldigvis!

Det er sviket fra mannen som stikker dypest, løgnene og at han har fått meg til ubevist å lyge også.

Dette er et jæ...bra hint!! Begge må ha kontroll, men nå er det jeg som skal styre.

Rådgiveren ringte i morges om at jeg ville få vite i løpet av dagen nå hvordan refinansen går, er slitsomt å sitte her å vente på den tlf! Får helt hodepine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...