Gå til innhold

Innbladnet i sjalusi drama

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar av oss sliter. Vi mistet kontakten med dem en lang periode. Nå er vi venner igjen, men de kommer seg ikke videre. De krangler ofte når vi er der, og slik jeg forstår det har de fleste av vennene kommet seg litt unna. Damen i forholdet er veldig oppsatt på at vi ikke skal miste kontakten igjen, hun vil vite alt om meg. Nå har det begynt å bli ubehagelig, og jeg kommer ikke til å si mer personlig til henne.

Mannen i forholdet er rar. Han har fått det for seg at jeg vil ligge med ham. Han begynte å fortelle meg at hun var så sjalu pga dette. Jeg sa at det var helt utenkelig at jeg bare var hyggelig, sa dette til mannen min, men han bare ler litt av det. Er lei meg for dette, synes det er ubehagelig om han sitter med fantasier om meg når vi er sammen. Da jeg nektet å hjelpe ham med en sak, han trenger altid hjelp, ble han sikkelig vemmelig.

Hun beklager seg hele tiden over ham og han over henne. Når jeg sier vi har det jo ikke rosenrødt selv så sier de med engang dere trenger hjelp av psykolog. Det blir bare helt dumt!

Jeg må bare slutte å fortelle om oss til dem. Hvem er det som ikke krangler litt?

Min strategi er å ikke kutte dem ut igjen, men å aldri betro meg til dem mer. Jeg kommer til å snakke om alt annet enn problemer med dem, gjøre aktiviteter som ikke åpner opp for fortrolige samtaler.

Men fy som jeg husker hvorfor vi trakk oss unna!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...