Gå til innhold

laksefile

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan gi meg en god oppskrift?

Er egentlig ikke så glad i fisk :P

Men i dag blir det fiskemiddag, så håper noen vil dele en god oppskrift med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil gjøre det kjempeenkelt, så skjærer du filetene i skiver, dersom du har en hel, stor filet.(uten skinn!) Så legger du dem i ei ildfast form, heller over en pakke kremfløte, drysser på med Herbamare(eller Trocomare)-krydder (havsalt med friske urter, fra A.Vogel, du får det i noen matbutikker og på helsekost, er en stor, grønn/hvit boks), så drysser du over revet ost og setter i ovnen til filetene er ferdige. Server med ris og frisk salat.

Skrevet

Den kan jeg prøve :) tusen takk!

Men må jeg ha det krydderet? Vi bor på en liten plass med lite utvalg...

Noen alternativ til det krydderet? :)

Skrevet

Hmmm, du kan sikkert bruke valig havsalt og urtekryddr av et eller annet slag, kanskje grønnsaksbuljong? Har bare laga med det krydderet, men du kan helt sikkert bruke noe annet. Ihvertfall forsvinner mye av fiskesmaken med krydderet og kremfløten, så er bare å eksperimentere deg frem.

Skrevet

Det holder veldig lenge med én boks sitronpepper. Egner seg særdeles godt til laksefilet (inneholder også salt, så du må ikke strø på det i tilleggI. Gir en frisk smak.

Skrevet

Neste gang kan du prøve dette:

4-7 poteter som kuttes i terninger

1-2 gulerøtter kuttes i skiver

1 løk finhakkes

1 brokkoli som deles i små bukketer

150 g laksefillet pr snute deles i ternigner ( ta av skinnet)

Finn en stor ildfast form, legg i alminumsfolie ( nok til å dekke brettes over igjen) Ha i to-tre ss med olje i bunnen, legg grønnsakene lagvis ( poteter, gulerøtter, løk, brokkoli) og fisken over tilslutt. Ha på salt og pepper, du kan gjerne være raus. Brett over aliminiumsfolien og sett midt i ovnen på 200 grader ca 1 time. Når gulerøttene er møre er det ferdig. Serveres evt med creme fraiche.

Alle barna som har fått dette her har elsket det!!!

Eller skjær filletene i porsjons filleter, Ha på en litt hvitløsmør på hver filelt stekes på 200 grader i 20-25 min. Serveres med poteter og grønnsaker. (evt sitron, smeltet smør, agurksalat)

Skrevet

Vi skal ha laksefileter i dag, jeg slenger dem i ovnen i form, salt og pepper og litt sitron

Steker grønnsaker til, gul squash, gulrøtter, rød paprika, løk, brokkoli og reddik, heller på kokosmelk

Potetbåter i ovnen med urter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...