marsprinsenmin<3 Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 det står rundt forbi på nettet at det skal være trygt å bruke canesten krem under svangerskap! derfor lurer eg på, hvorfor er man da nødt til å snakke me lege jordmor før en tar d i bruk???? Skal ikke til legen før på fredag og vil ikke bestille time bare for det liksom... andre som har brukt dette under svangerskap???? kan det ta noen skade????
mamma med en i magen Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har gjort det, men den funket ikke som den pleier.. Bare passe på att du ikke setter inn aplikasjonen med den som skyner de langt opp.. Det sa hun til meg på apoteket.. Noen er jo med sånn som skyter den litt opp og det var ikke bra... Men kunne bruke begge deler i pakken da..
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 jeg har brukt det, min første er frisk og rask, og jeg tviler på at nr 2 blir syk av det.. man skal vente til etter de 3 første månedene med tabeletten vet jeg, tviler på at litt krem har noe å si..
sweety72 Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Hei Marsprinsenmin, Jeg slet med det problemmet (sopp under graviditet, hadde nesten aldri før), det hjelp nesten ikke med Canestein krem. Jeg brukte det siden det stod at det kan brukes av gravide. Men etter en del surfing på nettet fant jeg en vidunderkur, Biola. Drikk Biola, hvis jeg drakk biola på kvelden, var kløe borte på morningen. Det hjelp hvertfall på meg, og etter den dagen med en gang jeg merker kløe, drikker jeg Biola ( jeg er litt lat, har ikke fått det i rutine for å drikke Biola hver dag). Håper det hjelper.
Nikki 75 Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Grunnen at det står i bruksanvisningen at man skal snakke med lege om det, er rett og slett en sikkerhetsforanstaltning for medisinselskapet. Det står på nesten alle legemidler. Man skal ikke bruke Canesten hvis man ikke er helt sikker på at man har sopp, men hvis du er det,skal det være helt trygt å bruke kremen.
NitaMora Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Canesten funka for meg en uke eller to men så kom det tilbake... :/ jeg ble anbefalt det av legen...
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Jeg var hos gyn forrige uke og hun bekreftet at jeg hadde sopp.. fikk beskjed om at jeg kunne ta vagitorien med applikatoren om jeg ville (men dyttet den opp med fingeren for sikkerhetsskyld).. Så det er nok ikke skadelig.
b77h Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 er du usikker så prøv naturmetoden; kutt ut alt sukker og gjærprodukter en periode (som resten av kroppen også har godt av). Sopp lever av sukker og gjær. Og biola eller probiotika-tilskudd er kjempebra fordi den inneholder de "gode bakteriene" som bekjemper dårlige bakterier + sopp, og oppretter en naturlig balanse. Ellers er eks hvitløk, kanel og olivenolje soppdrepende - lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå