Speder Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg vurderer å kjøpe DS til min 4-åring i julegave, men er litt i tvil om han kanskje kan være for liten? Jeg tenker primært å kjøpe lærespill, som fokuserer på pedagogisk spilling og kan bidra til økt konsentrasjonsevne, læreevne o.l. Regner med at sånne spill finnes, med tanke på at DS i utgangspunktet er for barn? Hva mener folk her? Finnes det noen undersøkelser om spill blant våre små? Takk for svar!
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har en jente som blir 4 år i mars, og hun skal få Nitendo DS til jul... Men det er fordi de 2 eldste har hver sin og det er mye krangling når hun tar DS til sine eldre søsken...
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har en jente som ble fire i september, hun fikk nintendo ds lite i bursdagsgave. Går veldig bra, hun lærte hvordan den skal brukes ganske rask og leker mye med pussekatt og "vow vow" spill. Det eneste ulempe vi har hatt er at hun har en tendens til å tygge på stylusen og har tyge i stikker 3 av dem. Men hun har ihvertfall blitt veldig flink og lært mye.
shari_z Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Min jente fikk da hun var 7 år og jeg synes hun var for ung. Lærte seg raskt hvordan bruke den (det var DS Lite), men ikke moden nok likevel, visste det seg. Nå i sommer, 8 år gammel, ble hun sint fordi hun ikke kunne vinne og slå i skjermen og dermed var den ødelagt. Hadde forklart henne grundig at man må være forsiktig, ikke bank/slå i skjermen, osv, men når man er så liten - og litt umoden for alderen - så skjer det fort. Vi har kjøpt ny til henne, men det vet hun ikke. Når vi ser at hun er mer moden, så skal hun få den. Jeg hadde også spill som kunne brukes til å lære ting, ikke særlig morsomme når alle de andre har Mario Bros., osv, men hun spilte for det.
Bergenstuppa Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Tror ikke det skal være noe problem, de har mange spill som lærer barna masse! Men jeg ville anbefalt å kjøpe den med forsikring... De går fort i stykker, selvom barnet prøver å leke forsiktig med den Er bedre å betale litt ekstra for en forsikring, som dekker omtrent alt, enn å måtte kaste og evt kjøpe ny etter en liten uke eller to pga et uhell..
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 min 4 åring fikk til 4 års dagen både fordi det er gøy, at noen av spillene er lærerike, og rett og slett for å starte den teknologiske utviklingen hans. går viss den veien uansett.
gullegget Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Her har begge de to eldste fått Ds ved 4 års alder. Har ikke vært noe problem:) De lærer fortere når de er små. Og til Ds er det mange fine barnespill. Sånn som verden er nå tror jeg man har fordeler ved å lære tidlig med data og spille. Gutta her på 4 og 6 år er nesten flinkere enn mora på dataen:P
Gjest Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Jeg jobber i butikk og vi selger masse DS konsoller nå i jula. Vi har spill til barn fra 3 år og opp, så til en 4-åring går det veldig greit:) Josefine spillene er veldig populære, alt fra matte, telle og lære-å-lese spill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå