har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 har kjent så lite liv i magen i dag.. er 30 uker på vei med mitt 3 barn. er litt bekymret.. hadde dere ringt føden? jordmora mi er ikke på kontoret i dag. eller hadde dere ventet litt ut over dagen og sett om det ble noe mere liv?? kjente så vidt en liten vag bevegelse tidlig i dag morges.. jenta i magen pleier å være superaktiv!! har det hendt med dere at det har vert brå forrandring fra en dag til en annen? vet at det er umulig for dere å si noe som helst men hva hadde du gjort??? føler jeg burde vært mere drevet i dette etter to barn ;-) hehe..
mammanov09 Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg ville nok ringt inn og hørt. For å være på sikre siden. Min gjorde sånn for et par måneder siden, og da snudde den på døgnet. Fra å være våken hele natta og sove hele dagene så begynte den å sove om natta og være våken dagtid. Lå våken hele natta og prøvde å vekke den, men neida, ingenting, men så på morgenen når jeg satt i tlf med jordmor våknet h*n. Lykke til. Og ring. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
februarnusk Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Hei. kjenner igjen dette. Jeg hadde akkurat samme følelse en dag i forrige uke. Er i uke 29+5. Kjente lite liv og hadde en ekkel følelse av at noe kunne være galt. Min lille jente er også veldig aktiv til tider. Men jeg klarte å roe meg ned med tanken på at det var slik med forrige svangerskap også,,, etter noen timer ble det fullt liv igjen der inne i magen. ) Pustet da lettet ut ) kan jo prøve å drikke noe kald drikke og så ligge på ryggen etterpå, det kan hjelpe noen ganger... Gji jenta litt tid, så skal du se at dette går vel bra:O)
3 er nok! Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Jeg tok opp det samme med JM da jeg var i ca uke 30, og fikk da beskjed om at de aller fleste gravide kjenner mye mindre liv fra ca denne uken fordi fosteret nå har mye mindre plass å boltre seg på. Altså blir det ikke så mye kraft i sparkene/slagene, og man kjener mer en "rullende" eller "glidende" bevegelse fremfor slagene og sparkene man har kjent tidligere. Men dersom du ikke kjenner noen ting i det hele tatt ville jeg ringt JM.
b77h Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 kjenner meg også igjen. Var kjempemasse liv rundt uke 30 - VIRKELIG mye! Og så uken etter var det plutselig stille i flere dager. Kjente jo liv, men nesten ingenting i forhold til uken før. Og ble jo bekymret...men så en kveld var det full baluba igjen. Så jeg tror nok det avhenger av dagsform til barnet og hvordan det ligger i magen. Og etterhvert får det altså mindre plass. Men prøv kaldt vann og evt noe med sukker, og dytt litt varsomt på ene siden. Og selvfølgelig ring lege om du fortsatt er bekymret - lykke til
hønny-bunny Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Du skal drikke kald cola,eller sterk saft med sukker,sjokolade,hvis ikke mer liv innen 30 min,ring føden,da vil de sjekke deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå