3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er andregangsfødende og syns jeg leser innlegg her hele tiden om at alle blir strippet før fødsel. Dette har aldri min jordmor tatt opp med meg, heller ikke første gang da jeg gikk over termin. Virker liksom som om "alle" blir strippet for å få satt i gang fødsel, mens jeg ikke har hørt om det omtrent en gang... Hehe... Er jeg heeeelt ute?
The Bad Gal Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har ikke engang jordmor, så da er ihvertfall jeg helt ute. Hadde ikke jordmor sist gang heller, forresten. Har for meg at de bare stripper de som er over termin, eller har veldig stor baby i magen og nærmer seg, men jeg aner ikke. Alene er du ihvertfall ikke:-)
Belladonna med to gutter Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Hege, helt ute er du ikke:) jeg spurte min jm om dette under forrige sv.skap og hun mente at ingen burde bli strippet. Det var å tukle med naturens gang osv...! Og jeg syntes det vondeste ned alt sist var når de skulle kjenne åpning og hvor mange cm det var, så jeg tror ikke strippig er noe for meg;)
m-mamma Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Er annengangs og vet knapt hva det betyr jeg...men har jo skjønt det etter å ha lest om det her. Jordmor har aldri nevnt det. Gikk ikke over sist da.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2009 Bra det ikke bare er meg;) Hehe... Tror ikke dette er noe for meg heller egentlig... Men skjønner jo at hvis det er en fødsel som må settes i gang at man gjør det for å hjelpe naturen litt. Jeg er iallfall ikke i faresonen når det gjelder stort barn i magen, og fortsatt er det 16 dager til termin, så selv om jeg er drittlei (for å si det mildt...), vil jeg gjerne at alt bare starter av seg selv... Ubehagelig nok, som du sier, Belladonna, å bli sjekket for åpning;)
flower power Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Ehm.. Hva menes med strippet? Mulig jeg er en smule blond nå ;-) , men er andregangs og ikke hørt om stripping? Ikke i forbindelse med svangerskap ihvertfall, hehe..
Termin 061209 Skrevet 7. desember 2009 #8 Skrevet 7. desember 2009 Jeg kan fortelle dere skeptikere over her at jeg er bare to dager over termin i dag, men blir strippet i morgen for mulig å sette igang en fødsel. Grunnen til det er at min jente i magen er estimert til 4500g ved termin.Min forrige kom 3 uker før termin og var 4500g da.... Jeg har ikke særlig lyst tilå føde noe særlig større barn enn 5 kg. Ser på stripping som mindre risikabelt enn å skulle føde et kjempe barn!!!!!!!!! Å nei ikke alle blir strippet! Det er som regel ved overtid. Da regnes også svangerskapet som risikosvangerskap. Stripping er den mest "naturlige" måten å trigge en fødsel på om man bør det, men selvfølgelig hadde vel alle villet føde på en helt naturlig måte hvis man kunne det vil jeg tro.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2009 Heisann:) Det var ikke for å være skeptisk, men her inne leser man til stadighet om de som blir strippet eller som spør jordmoren sin om å bli strippet og ikke alltid det kommer noen videre info ut av det enn at ønsket er å sette i gang fødsel... Jeg forstår helt klart at det er ønskelig å sette i gang fødsel om barnet er stort og dersom det er fare for komplikasjoner om man venter lenger, men det er ikke alltid det kommer fram av innleggene om stripping her inne... Så, siden jeg verken har hørt om dette andre steder enn her eller blitt konfrontert med det på kontroll hos jordmor, så blir man jo nysgjerrig;) Iallfall når man er andregangs og liksom skal vite hva som skjer på kontroller før fødsel nær termin:P Lykke til, og håper fødselen din blir trigget i morgen så du slipper å vente på at barnet skal bli enda større...
Termin 061209 Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Takk for det Jeg kan skjønne du blir nyskjerrig hvis du hører masse om det men aldri har fått noe svar på hva det er. Jeg syntes bare dette innlegget begynnte å utvikle seg litt negativt, derfor jeg svarte. Jeg håper også at fødselen kan komme igang i morgen eller de nærmeste dagene, ikke noe gøy gå på overtid med et så stort barn i magen.Blir spennende å se hvor stor hun er når hun kommer til verden:) Lykke til du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå