Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Har en gutt som ble tre år i slutten av august, og i hele sommer har vi jobbet masse med bleieslutt, uten resultat. Han har vært veldig opptatt av å være stor gutt og gå med boxer, og snakket mye om at bleier er for babyer, men problemet er at han ikke har sagt ifra at han må på do, kun "mamma, jeg tisser/bæsjer" i det det faktisk skjer. Jeg hadde gitt opp hele prosjektet i et par mnd, latt han gå i "stor-gutt-bleier" (truse-bleier) og ikke mast på ham om å prøve å gå på do. I midten av november fant han selv frem boxere fra skapet sitt, og vi ble enige om at han kunne bruke dem her hjemme, men ute og i barnehagen måtte han gå med bleie. Han var ikke så fornøyd med det, men vi ble i hvert fall enige. Etter en uke uten uhell på hjemmebane (inkl en helg fra morgen til kveld) fikk han lov til å gå i barnehagen uten bleie, det gikk kjempefint, ingen uhell, og da han skulle legge seg ville han heller ikke ha bleie på, så jeg la et plastfrottelaken under lakenet, og sa at det var greit. Nå har gutten vært bleiefri dag og natt i to uker uten uhell, og jeg synes det er helt fantastisk å slippe bleiene, han får masse skryt hver gang han er på do, og senga er fremdeles like tørr den også Må bare uttrykke lettelsen her etter laaang tids jobbing mot bleieslutt, uten resultater!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Så deilig å være kvitt bleiene, og uhellene også!! Det er sååå mye lettere når de bare kan gå på do selv.. Jeg lengter til den dagen snuppa mi kan si at hun vil på do i stedet for å bæsje i bleia, er så lei av bleieskift nå. men hun er enda for liten. Gutten din var vel bare ikke helt moden for det så tidlig, men nå har han kommet dit. bra:)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Helt sikkert, jeg har hele tiden trodd at med nok øvelse så lærer han det nok, men det var nytteløst. Tenkte at nå får jeg vente til våren igjen... Og nå gikk det plutselig helt av seg selv, man må nok bare slå seg til ro og vente til ungene er modne for det selv ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå