Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er førstegangs, så kan jo ikke dette.. Er 19uker nå. Vært på en kontroll hos legen, den første. Det var da i uke 8, ordinær ul i uke 18, og var til jordmor i uke 17. Fikk ingen ny time noen steder. Skal jeg bare gå uten noen kontroll til fødselen? Evt bestille selv? Og tid bør man gjøre det? Hvor mange kontroller er egentlig vanlig? Føler at det er så mange som er på ul nesten hver uke, og kan ikke skjønne hvorfor, om dem da ikke bestiller privat, som må bli dyrt etterhvert.. Jeg fikk ingen time til ny ul..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Jeg gikk ca en gang i måneden, enten til lege eller jordmor. Du kan velge selv hvor du vil gå, derfor de ikke setter opp time sikkert, må bestille selv. Men snakk med de nesten gang du er der om hvor ofte de vil se deg:) Gratulerer så masse med spiren foressten:D Du har MASSE å glede deg til:D
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg gikk en gang i måneden hos lege/jormor. Annenhver måned hos lege, annenhver hos jordmor. Dette frem til jeg hadde en måned igjen. Da gikk jeg hver 14. dag. Ring og få satt opp en time igjen du. Lykke til med svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Hei! Mulig det har endret seg noe i det siste, min yngste er nå to, men husker det nettopp var kommet nye retningslinjer da jeg ble gravid da (med færre kontroller som standard, og heller flere til de som trengte det). En ultralyd er vel standard så lenge alt er OK. Hvordan opplegget med kontroller er varierer nok noe fra kommune til kommune (men ultralyden regnes med, så siden du var der for en uke siden og hos jordmor for to uker siden er det nok en stund til du trenger ny kontroll, så lenge alt føles OK). Jeg valgte å ta alle kontroller hos fastlegen, da tok hun seg tid den første kontrollen til å sette opp noen tider utover, de siste par kontrollene ble avtalt fra gang til gang. Du kan jo ringe jordmor eller lege og si at du ikke har notert deg noen datoer for videre kontroller, og spørre når neste blir?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Jeg var kun på UL i uke 18. Var også på en i uke 20 (hastetime), men dette fordi jeg hadde magekramper Er vanligvis bare en ordinær UL. Anonym 10:13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå