Gå til innhold

Hm... Sende jenta i barneparken i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Har ei jente på 2,5 år som har vært syk i noen dager nå. Begynte med hoste og feber på onsdag kveld, var hjemme torsdag og fredag. Hun var forkjøla i helgen, men feberen gikk over på fredag. Hun er fremdeles tett i nesen og hostet litt når vi sto opp i morges, men er i veldig fin allmenntilstand og har ingen feber. Og så har hun så forferdelig lyst å gå i barneparken i dag, savner jo vennene sine der og snakker om dem... Jeg tenker jo litt på smittefare da, men for hva jeg vet kan hun jo være snørrete i hele vinter...

Hva ville dere gjort?

Det tar meg 5 min å hente henne om hun skulle bli dårlig... Tror dere hun er smittefarlig enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eldste gutten min gikk i park for et års tid siden. De hadde ikke samme regler som bhg'er når det gjaldt sykdom og smittefare. Dvs ingen 24-eller 48 timers regler. Smittefaren reduseres jo ganske mye når barna stort sett er ute, og det ikke blir så mye leker i munnen osv. Jeg hadde sendt henne, men kanskje hørt med personalet først.

Skrevet

Jeg hadde sendt henne uten å blunke en gang. Det er komplett umulig å skulle f.eks jobbe dersom man ikke kan sende barnet i bhg/park når de bare er litt snørrete og hoster litt, dette er de jo 70% av tiden på vinterhalvåret sånn ca ;-) Almentilstand og feber er avgjørende hos oss i hvertfall, er almentilstanden god og de er feberfrie (alltid en feberfri dag hjemme etter feber), så sender vi dem avgårde selv om snørret renner og hosten raller.

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Blir nok park i dag... Har en syk baby hjemme også så det gjør dagen veeeldig mye enklere for meg om hun er i parken :-) Og så er det jo det hun helst vil selv også... Så får de heller ringe meg om det er noe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...