Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Hvilken farge skal de ellers ha? Er det noe spesilet, eller er det vanlige kakemenn de mener?
yasmina Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Enig med deg, de er jo allid hvite. Har lurt paa om det er pepperkaker som er motvekten ?
Lene~mor til tre Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Ja det har jeg også lurt på, kakemenner er da alltid vite og pepperkaker bruke hehe
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2009 Så vittig at flere lurte på det samme. Jeg trodde jeg var den eneste som ikke visste dette når jeg stilte spørsmålet.. Følte meg ganske så dum!! hehe.. Håper vi får svar da på det!! Nå lurer jeg egentlig bare mer
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Fordi kakene heter det, "hvite kakemenn". På samme måte som andre kaker heter "krydderkake" (merkelig om det ikke var krydder i denne), "brune pinner" (de er jo alltid brune), "krumkaker" (rart om de var flate) osv.
Lene~mor til tre Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 Hmm men det heter jo ikke hvite kakemenn hverken i oppskrifter eller steder hvor dette selges..Det herer da kun kakemenn, så jeg synes hvite kakemenn høres rart ut og det er veldig få som sier det.. de fleste sier jo kakemenn.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. desember 2009 Helt enig Lene.mor til to!! Hvite kakemenner hørtes helt rart ut. Og jeg har aldri hørt det før jeg leste det her inne. Står ikke i noen oppskrifter som jeg har sett.. Og jeg har aldri hørt noen SI hvit kakemann.. Siden det er så få av oss som har hørt det, og bare en til nå som har sagt hun har hørt det så tror jeg det må være noe med dialekt å gjøre. Mange som sier, for de andre som ikke har samme dialekt, veldig mange rare ting, men som da selvfølgelig ikke er rart for de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå