Gå til innhold

Noen her som har hatt brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan startet det? Hva kan man gjøre med det selv? Har en baby på 2 uker og i natt og i dag har jeg hatt vondt i den ene puppen- selv om babyen har spist godt og den absolutt ikke er "sprengt". Det lindrer med varmeflaske.

Når kan man forresten begynne å bade i badekaret etter fødsel? Jeg hadde en enkel fødsel uten sting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde brystbetennelse når mini var 5 uker gammel. Begynte med vondt i puppen og vondt i kroppen. Så fikk jeg feber. Morgenen etterpå dro jeg til legen, og han han hadde ikke lyst til å gi meg antibiotika pga amminga. Tok en test for å sjekke infeksjonen i kroppen, og den var ganske høy. Fikk resept på antibiotika, men han ba meg vente for å se om jeg klarte å få det bedre selv. Jeg tok en varm dusj 3 ganger om dagen, lå med varmeflaske om natta, maserte og melket ut, og la til mange ganger om dagen. Ca annenhver time på dagtid.

Et par dager senere smitta det over på andre puppen, så da begynte jeg på antibiotikakuren. Det gikk da over på en dag! Kan legge til at jeg ikke merka noe endring på mini mens jeg gikk på antibiotika.

Lykke til! Jeg vet det er vondt.

Skrevet

Jeg hadde det når min eldste var 3 uker gammel. Begynte vel med at ene brystet føltes vondt/ømt, ble rødflammet og sprengt, så begynte jeg å fryse og fikk feber på over 40. Var ikke i tvil om hva det var selv om jeg bare så vidt hadde hørt om dette før den gangen. Du kan prøve å tømme brystet helt mens du masserer lett underveis bare sånn for å være sikker. Enten du håndmelker eller pumper.

Du bør vente i 6 uker minimum før du bader etter fødselen, lenger dersom du fortsatt blør, dette pga infeksjonsfare. Det samme gjelder å ha sex uten kondom.

Skrevet

hadde det da jenta var 2 mnd, startet med sjikkerlig vondt i ene puppe, å vidre vikk jeg vondt i kroppen å veldig frostanfall!! men tømte brystene ofte å da gikk det over av seg selv.

Skrevet

jeg hadde vondt i puppen og over 40 i feber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...