ღhælgelainnღ Skrevet 7. desember 2009 #1 Skrevet 7. desember 2009 Vi har muligheten til å få tatt vaksinen denne uken, da det er massevaksinering i kommunen vår. Samboern min tok den i forrige uke og vi tenkte at ungene skulle ta den i morgen, for da er det langåpent der vaksineringen foregår. Jeg tenkte å ta den i dag, men har ennå ikke bestemt meg. Er ikke noe redd for selve sprøyten og stikket, det gjør meg ingenting. Men jeg er så i tvil med tanke på ettervirkningen, om jeg blir dårlig av vaksinen, om jeg får en skikkelig reaksjon. Jeg er litt allergisk mot pollen og støv og så vet jeg at jeg ikke tåler ibux. Men bortsett fra det, så har jeg ingen form for allergier. Hva ville dere gjort? Er skikkelig pysete nå kjenner jeg, men alt som en ikke vet utfallet av, gjør meg engstelig.
Ugl@ Skrevet 7. desember 2009 #2 Skrevet 7. desember 2009 Hvis dere ikke har had influensa så burde dere vurdere det i hvertfall. Men når det er sagt så har vi had influensaen, jentene var vaksinert, men for seint så de ble sjuke, temmerlig bortkasta for vår del. Nå ble ingen av oss alvorlig sjuke, vi måtte bare holde oss hjemme i 2uker siden den ene etter den andre av oss fikk det og med 3 barn så blir det å holde seg hjemme ei stund når den ene smitter den andre. Vi fikk kraftige forkjølelsessymptomer, magesjuke, feber, ledd smerter og generell verking i kroppen, samt kraftig hodepine og svimmelhet. Var jævlig mens det sto på, var litt verre ramma enn vi har vært av vanlig sessonginfluensa, aldri opplevd at vi alle har blitt sjuke av noe før, så det var litt nytt for oss, har alltid vært en eller annen av oss som har sluppet unna tidligere.
ღhælgelainnღ Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg er litt usikker på om jenta vår faktisk hadde det for en måneds tid siden, eller om det bare var et vanlig virus hun hadde. Da var hun dårlig i halvannen uke, med feber opp i 41,2, slapp og forkjøla. Legen tok ingen prøver av henne annet enn vanlig crp, men sa hun mest sannsynlig hadde et hals virus, siden hun var så rød i halsen. Personlig så har jeg ikke hatt ordentlig influensa på minst 10 år. Jeg får som regel bare litt vondt i halsen, litt feber og forkjølelse, men ikke sånn at jeg blir liggende helt utslått. Samtidig føler jeg at vi har et ansvar overfor våre barn og våre omgivelser også. kanskje vi kan smitte andre som kan bli veldig dårlige selv om vi sjøl ikke blir det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå