Gå til innhold

Kan de med kunnskap om graviditet og UVI se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg leverte urinprøve på kontroll sist uke, og det var noe grums der, ble sendt til baktus dyrkn.Jeg hadde UVI i begynnelsen av 2 trimester, men ble behandlet og fin etter det. Har ikke fått noen negaiv tilbakemelding fra legen om prøven jeg tok i forige uke, så antar at de ikke fant noe. Men i går gikk jeg på toalettet hele tiden uten at jeg måtte noe særlig tisse, litt vondt/murring nederst i magen- kan minne om UVI følelse, litt mørk farge på urin, men kan joi like godt være at jeg har drukket for lite vann..Er dette noe dere andre er plaget med også uten at det er UVI? Er det noe mer "ugunstig" å ha UVI så sent i svangerskapet (har 18 dager igjen)- kan dette gi noe forgiftning etc??? Håper på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg uvi omentrent konstant. Mørk farge og litt vondt i magen kan være tegn på uvi. Jm sa at den største faren ved uvi i svangerskapet var at barnet kom for tidlig, med 18 dager igjen så vil jeg ikke tro at det skulle være noe problem.

Skrevet

Hei

Er ingen ekspert, men kjenner igjen de sympt du nevner. Har ikke hatt uvi nå i svangerskapet men har hatt noen mindre symptomer på det (også ofte hatt uvi tidligere) Har da sørget for å drikke veldig mye et par dager, så har det gått over. Prøv å få i deg mer væske (og gjerne noe surt, kan feks ha sitronsaft i vannet) så kan det hende du får det vekk.

En venninne av meg fikk nyrebekkenbetennelse i svangerskapet pga ubehandlet uvi - det skal sikkert litt til men det er greit å ta en tur til legen dersom det ikke går over av seg selv ganske raskt.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har plagdes MYE med UVI, men mest for mange år siden og før svangerskapene mine. Startet første graviditet med en UVI da, men etter det tror jeg faktisk ikke jeg har hatt det...

Men jeg har hatt mange symptomer som har lignet fælt i dette svangerskapet, så har sjekket det et et par ganger. Har ikke vært noe.. Bare sånn rar følelse av at jeg må tisse ofte og at jeg fortsatt er tissetrengt når jeg nettopp har tisset osv. Kan få mørk urin og slikt, om jeg drikker lite jeg også. Men det er vel lurt av deg å levere en urinprøve og få det sjekket om du er usikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...