Tøysetipp Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Lille arvingen min har vært så avhengig av meg helt siden jeg kan huske. Og hun er snart 6 år. Det har vært krevende og ha et barn som er avhengig av å ha kontroll på hvor jeg befinner meg til en hver tid. Om jeg forlater et rom spør hun hva jeg skal eller følger etter. Går jeg på toalettet er hun snart oppe i trappen eller spør hva jeg skal. Det er 'mamma mamma mamma mamma' hele dagen. Og det er ekstremt. Hun prater ustanselig, det vil si at hun enten nynner, synger eller prater hele tiden. Det er faktisk ikke et sekund av døgnet når hun er våken hvor hun ikke er i dialog eller i en monolog med seg selv. Jeg har faktisk aldri opplevd lignende. Jeg føler det av og til som så utrolig krevende, men prøver å bevare fatningen og prate med henne. Hun er et krevende barn, men i det siste har helgene vært så krevende at jeg har gått med gråten i halsen. Og jeg tror alle som kjenner oss er enig i det. Mange har sagt at de har opplevd det samme med andre barn, men når de møter henne så er alltid konklusjonen at det er ekstremt. Håper det går litt over når hun begynner på skolen. Hun er et barn som er veldig intelligent. Leser og skriver og har gjort det nesten fra 4 års alder. Trenger mye stimuli og er alltid i bevegelse. Ser sjeldent på tv, for da mister hun fort interessen. Et lite hjertesukk fra sliten mamma.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå