...♥... Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Har ei jente på 14 mnd som er vaksinert mot svineinfluensaen en gang, hun skal revaksineres til uken, men nå har jeg begynt å lure på om det egentlig er nødvendig med denne vaksineringen...? Altså at de vaksineres to ganger..? Hva gjør dere? Vaksinerer dere en eller to ganger?
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 HAr også vaksinert de to eldste mine og fikk beskjed om å komme ned etter 4 uker for å få neste dose.. Men så hørte jeg snakk om at det kanskje ikke var nødvendig for de å ta neste så ble også itvil.. Tenkte å ringe barnelegen imårra å høre hva han mener..
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har vaksinert snupp to ganger, det var jo bare halve dosen 1 gangen hun ble vaksinert, og resten av dosen blir da satt 2 gangen.
...♥... Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2009 Men drevaksineringen er vel etter 3 uker...? eller? Var det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, men ser du pver her skriver 4 uker?
...♥... Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2009 Men revaksineringen er vel etter 3 uker...? eller? Var det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, men ser du over her skriver 4 uker?
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Vi har vurdert vaksina opp og ned og i mente, og følger no anbefalingane som kjem etter kvart. Viss vi får anbefalt av myndighetene å ta andre dose gjer vi det.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Om eg har forstått det riktig skal revaksineringa skje minst 3 veker og maks 2 mnd (eller var det 3??) etter første dose.
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Vi fikk beskjed av hs og komme tilbake på satt dato, det var 3 uker. Men vet mange har fått beskjed om å komme tilbake etter 4 uker også. TROR det kommer litt ann på antall doser de får tilsendt.
...♥... Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2009 hmm... Da tror jeg at jeg venter til litt ut i uka og tar en telefon til helsestasjonen.. Er ikke sikkert de har vaksiner nok til å revaksinere heller da... De blir jo ikke prioritert når det "bare" er revaksinering.. Vi får se!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Skal revasksinere lillebror på 1 år i dag. sjekket på pandemi.no og der står det anbefalt å gi barn under 10 år to halve doser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå