Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Det blir født veldig få av dem nå, og det er nesten litt trist. Har hatt den utrolige gleden av å bli kjent med to slike små engler med kort mellomrom, og makan til nydelige gledesspredere har jeg aldri møtt! Gode klemmer og all respekt til dere downs-mødre og de vakre barna deres. Jeg tror virkelig de er engler som er blitt sendt til jorden for å gjøre oss til bedre mennesker!
Kleint Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg elsker barn med downs syndrom, de er så herlige:)
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Så koselig Godt å se noen innlegg om Downs som ikke har abort i samme setning Hilsen mamma til ei lita jente med downs
thea - M har gull i gulping Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Utrolig koselig sagt av deg, HI:) Jeg har bare møtt nydlige og fantastiske barn med downs-syndrom:)
Kleint Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Det er jo noe spesielt med de. De sprer en glede som svært få andre mennesker gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har møtt mange med downs syndrom gjennom jobb, og de er noen av de mest fantastiske menneskene jeg noensinne har møtt! <3
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Satt bøyd og knøt skoene til gutten min i barnehangen da en gutt med downs kom bort og strøk meg over håret. Lenge. Så jeg så opp på ham og smilte og sa: hva gjør du? Han sa: jeg trøster deg. Jeg sa: men jeg er ikke trist. Og da sa han: men det er jo så fint å trøste. Og så tenkte han litt og sa: du kan spare den til siden.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 jeg syns alle personene jeg har møtt som har downs har en livsglede og en energi som er misunnelsesverdig. de smiler alltid! og har en stå-på-vilje som ikke ligner noe.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Helt enig! Om den i magen har Downs er den fortsatt hjertelig velkommen! Vi har bestemt oss for ikke å teste selv om vi er i risikogruppe pga alder.
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Åh, fantastisk 23:07! Eg var på butikken og leita etter sånn crunchy chicken greier til taco, det er jo to typer ting til den ein startpakke og ein pose med krydderet. Eg var litt usekker om det var krydder i pakken siden at den sto ved siden av så eg skal finne ein ansatt. Eg ser ein som sitter med ryggen mot meg og setter inn varer, går bort og spør han om det er krydder i den største pakken. Då han snur seg ser eg at han har downs og eg er redd for at han skal føle at han ikkje kan jobben sin. Han tar tak i pakken eg har i handa, rister den kjempehardt ved øret og gjer med den. "Ja, det har den" seier han og gjer meg den tilbake. Eg smilte på heile vegen heim. Han hadde jo gjort det eg aldri tenkte på, å riste på pakken for å sjekke!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 Jeg satt i kø på teater. Jeg kom i snakk med et foreldrepar som hadde fire barn, ene barnet var en gutt på tre år med downs. Etter en liten stund så han på meg, strakte armene ut og ga meg en kjempeklem. Gjett om den klemmen varmet . De er så herlige og direkte, sjarmerer meg rett i senk.. En gutt jeg aldri vil glemme
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 anonym 32:07, du kommer kanskje til å oppleve noe trist som gutten følte, og da trenger du den oppsparte trøsten. Downsbarn har evner, mange av dem.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #16 Skrevet 6. desember 2009 Jeg er så enig i dette! Dette er en kjempepositiv tråd, men jeg må bare få si hvor ufattelig trist jeg syns det er at noen velger å abortere bort disse vidunderlige barna..:-(
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #17 Skrevet 6. desember 2009 Jeg jobber med barn som har down syndrom, og de aller fleste av dem treffer meg rett i hjertet! =) Men jeg dømmer ikke folk for å velge abort når downs er påvist, det får være opp til dem. Aner ikke hva jeg selv ville ha gjort! Selvom jeg har en del kjennskap til downs, så er det på godt og vondt. Ikke alle mennesker med downs er solstråler, heller (som jeg føler veldig mange tror) noen sliter med mye aggresjon osv. Men sånn alt i alt, så er selfølgelig barn med downs like verd og like herlige som alle andre barn, friske eller med andre handikapp =)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #18 Skrevet 6. desember 2009 Nå tror jeg ikke denne tråden var ment å handle om de som tar abort når de venter downs barn. Denne tråden handler vel heller om de downs barn som lever, og hva de sprer av glede rundt seg. Hva med å la den handle kun om akkurat det? Gledene ved disse barna?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #19 Skrevet 7. desember 2009 Tror nok ikke at alle som har downs er god og snill. Mange med downs er også veldig aggresiv. På vgs så var det en "spesial" klasse for ungdom med downs og andre utviklingshemmete. Det gikk 3 i den klassen som hadde downs. Han ene var så aggresiv at alle var redd han. Han løp etter folk, slo de, klikket vinkel hvis noen bare så litt feil på han. Han løp etter meg med en smørkniv, måtte låse meg inne på do mens han sto utenfor å hogget kniven i døren, så ikke si at alle med downs er solstråler, Mennesker med downs er like forskjellige som "normle" mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #20 Skrevet 7. desember 2009 Har også erfart at mennesker med utviklingshemminger har dårligere impulskontroll enn resten av oss, men når alt kommer til alt opplever jeg at de ofte er mer umiddelbare og ekte, på godt og vondt, og ofte langt mer livsglade. Og babyer med Downs er nydelige, vi hadde ei i barselgruppa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå