Gå til innhold

Anderledes adventskalender :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i siste Foreldre & Barn.

En familie der barna hadde hjemmelaget adventskalender. Men det som var anderledes var at de fikk det samme i pakkene hvert år. Altså forskjellig julepynt som de pynta huset med gjennom hele desember. Jentene syns det var litt kjedelig til å begynne med men ettersom årene gikk så syns de det var veldig spennende likevel.

Syns det hørtes skikkelig koselig ut jeg. Sånne ting skaper minner. De jentene kommer garantert til å huske koselige ting fra jula når de blir store...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt julepynt i adventskalenderen alltid, men ikke hver dag. Ungene syns det er så stas hver jul, å finne igjen sin egen pynt. Da de var små var det vanskelig å finne på pakker, nå er det lettere, så da får de bare EN julepynt, og det er på lillejulaften. Og de elsker det, og er like spent på hva det blir hvert år.

Skrevet

Ja det er det jeg kunne tenkt meg :) Noen vanlige pakker og noen som inneholder f.eks julepynt som de får hvert år. Det er jo sikkert de pakkene de kommer til å huske når de blir store.

Hi

Skrevet

Jeg syns den var så fin den som noen fortalte om her inne fra en barnehage.

Der gikk barna hver dag og hang opp en pakke på kalenderen, og på julaften ble den levert til frelsesarmeen eller noe liknende slik at mindre heldige barn kunne få nytte av gavene.

Det skal vi gjøre når jenta mi blir gammel nok til å forstå litt mer. Men hun kommer til å få en egen gavekalender også, for jeg syns at desember og julen er tiden hvor man kan få lov til å ønske noe til seg selv også.

Skrevet

Vi har flere kalendere her i huset. Pakkekalender får alle 4 ungene av mormor.

Så har vi en julekrybbe som farmor har tovet, den syns jeg er veldig fin. Den blir pakket inn hvert år og de åpner en og en ting for hver dag. Det er kamp om hvem som skal åpne, og den blir lekt med hvert år. Farmor spurte om ungene ville ha den, uten at hun pakket den inn i år men det kom ikke på tale, den skulle pakkes inn og være en julekalender i år også. Selv om det ikke er noen nye deler. Om ikke mormor hadde laget pakkekalender hadde vi nok bare hatt julekrybben som kalender tror jeg, selv om pakkekalenderen er veldig kjekk siden det kommer nye raggsokker og slike ting der hvert år.

Skrevet

God ide.. Vi har ikke julekalender i år, men tenker litt på neste år allerede. Vi har tenkt å ha litt aktiviteter i kalenderen også, som i dag baker vi pepperkaker, utedag med pølsegrilling, lager julepynt, tar med julekakene og reiser på besøk til oldemor osv.. Da må ting planlegges litt, men det er vel ingen uting, har jeg tenkt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...