b77h Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Er i slutten av uke 32 og har vokst mye de siste ukene. Har ikke vondt andre steder eller store problemer, men har fått en merkelig svie/smerte øverst i magen de siste ukene. Og det blir liksom mer for hver dag - spesielt om ettermiddag/kveld. Kjennes som om det er rett under huden på en måte, og er direkte vondt når jeg tar på/trykker. Er litt sånn midt mellom nedre kant av puppene og navlen. Andre som har det sånn eller vet hva som er årsaken? Tenker om det kan ha sammenheng med halsbrann som også kommer på kveldene, men det virker liksom så ulogisk siden dette føles som det sitter under huden og ikke inni magen...
pistin Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg venter barn nr. tre og har hatt vondt øverst i magen med alle tre.. Det virker for meg som om det er babyen som ligger og presser seg mot veggen.., dvs der det er vondt, kjenner jeg noe hardt. Når jeg trykker på disse punktene, beveger det harde seg, og smerten forsvinner.. ( er forresten i uke 35:-))
Mamasan*i*januar Skrevet 7. desember 2009 #3 Skrevet 7. desember 2009 Jeg har det også sånn, og JM fortalte at det skyldes rett og slett at det er så mange nerver i huden akkurat der at det er ofte gravide får en sviende, nesten brennende følelse i huden der du beskriver, mellom puppene, rett under bh'en. Kunne vel også ha noe å gjøre med at denne huden på en måte bærer litt av vekten til resten av magen også, men det er i alle fall normalt og ikke farlig.
Mamasan*i*januar Skrevet 7. desember 2009 #4 Skrevet 7. desember 2009 Btw, er i 34. uke, og har hatt det sånn noen uker. Mye verre når jeg sitter, og plutselig "hugger" smerten tak, og det eneste som hjelper er å strekke seg godt ut og trykke på huden... Temmelig plagsomt, egentlig.
b77h Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2009 Takk for svar alle sammen :-) alltid greit å høre at ting er "normalt". Det at det svir, og nesten "brenner" er det best beskrivende, ja. Og jeg kjenner det ekstra godt om jeg kommer borti eller trykker mot det. Kjennes som det ligger en nervebunt rett under huden... Og det er for langt oppe til at det er babyen, den ligger lenger nede. Føles mer som det er der tarmer og mage presses sammen. Men noen plager skal vi jo ha ;-) og dette er absolutt overkommelig heldigvis.
ett til! Skrevet 8. desember 2009 #6 Skrevet 8. desember 2009 Jeg har det AKKURAT som deg! er i uke 35 nå og har hatt det ganske lenge allerede.i går var det så ille at jeg måtte ringe føden bare for å eliminere at det ikke var begynnende svangerskapsforgiftning. jordmora jeg snakka med var veldig grei, og lurte på hvor det var vondt.det er akkurat som du sier,føles ut som det er rett under huden midt på magen mellom ribbeina og navlen. hun sa at det var mest sannsynlig halsbrann og at jeg måtte drikke melk for å prøve å nøytralisere det.det hjalp litt,men det tok mange timer før det var borte i går kveld,skikkelig ubehagelig! men når jeg vet at det ikke er "farlig" så får jeg vel bare leve med det... prøvde LINK tabletter også,men det hjelper ikke i det hele tatt...
stasimor0603 Skrevet 8. desember 2009 #7 Skrevet 8. desember 2009 Har det samme her også, jeg fikk høre at det er magesyre så jeg må sove sittende innemellom, blæ ikke noe deilig, men jeg fant noe som hjelper meg, ca en time før jeg legger meg spiser jeg en halv rå potet og når jeg legger meg tar en gaviscon tablett, gjør ikke så vondt lenge:-)
ett til! Skrevet 8. desember 2009 #8 Skrevet 8. desember 2009 da jeg var på apoteket ville de ikke gi meg gaviscon fordi man ikke skal ta det som gravid?er det sant?
stasimor0603 Skrevet 8. desember 2009 #9 Skrevet 8. desember 2009 det er en blå pakke med bilde av magesekken på, står vanligvis i hylle under mage produkter ( ved siden av pepsiduo, link, zantak) det er stortsett eneste produktet leger anbefaler å ta under graviditeten, du kan også bruke Link tabletter, men de er bra mot halsbrann, men hjelper ikke så godt mot de smertene. Det høres veldig rart at de ville ikke gi deg, spør hva kan de anbefalle istedet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå