Gå til innhold

Leggkrampe! Help!


cana :)

Anbefalte innlegg

Sliter med leggkrampe om natten! Våkner av at muskelen i leggen skikkelig låser seg. Hadde dette i mitt forrige svangerskap også, men gjorde ikke noe spesielt for det da.

 

Har 12 uker igjen å jeg orker ikke å føle det som om jeg blir knivstukket hver natt.....

Noen råd????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes faktisk det har bedret seg etter at jeg begynte å massere føttene og leggene med en fotkrem fra The body shop som inneholder peppermynte. den hjelper faktisk på hovne føtter også. har derfor begynt å bruke den hver kveld. verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har også slitt med leggkramper på natta ved begge svangerskapene. Sist tok jeg akupunktur hos jordmor. Hjalp helt fantastisk med en gang, og kom ikke tilbake! Denne gangen har jeg nøyd meg med å spise magnesium tabletter, det hjelper iallefall for meg. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de jeg også, og jeg er kanskje litt bortskjemt, men samboer masserer meg nesten hver kveld! Det hjelper ekstremt mye, og de blir nesten borte!.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg drakk magnesiumpulver jeg hadde i oppvarmet vann et par ganger, og lot det holde med det. Hjalp umiddelbart! -og er slettes ikke så ille nå som det var (for et par mnd siden). Har kramper langt fra hver natt. Og hvis jeg våkner av det må jeg bare peke tærne oppover mot knærne så langt jeg bare klarer for å strekke, og da gir det seg rimelig kjapt altså! Tenker at dette er bedre enn å hive innpå med ting jeg ellers ikke ville spist/ drukket... har også hørt at vanlige magneter under lakenet ved leggene eller bundet rundt leggene skal hjelpe, uten at jeg har prøvd dette.

 

Men husk, bøy tærne mot knærne, og strekk gjerne litt før du legger deg om kvelden :) "god bedring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at man må strekke tærne mot knærne FØR man går ut av sengen om morgenen. Det samme med støttestrømper, må helst på før man står opp eller så raskt som mulig, for å forebygge mot kvelden/natten.

 

Min kommer heldigvis ikke om natten, men akkurat når jeg setter meg ned for kvelden for å slappe av og slår beina rett ut i stresslessen...... Men med støttestrømper gir de seg etter en halvtime time. Glemmer uheldgvis å strekke tærne om morgenen. Om kvelden hjelper det null niks med strekking, beste er gå litt rundt omkring, men når får man slappet av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...