Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Har en venninne som har truffet en mann over internett. Virker jo som verdens snilleste mann. De ble sammen i sommer, og hennes to barn (jenter) på 7 og 12 år elska mannen fra første stund de også. Så fikk hun beskjed fra barneverntet at denne mannen var straffet for seks.mishandling av barn!! Noen hadde ringt BV for de ville de skulle advare min venninne. Hun ble jo først helt knust, men fant heller ut at hun skulle stole på han og ikke høre på barnevernet og andre som kjenner denne mannen. Noen som hun har blitt kjent med som er "venner" av han, advarer henne mot denne mannen. Men hun stoler blindt på denne mannen. Går det ann på noen måte å finne ut for henne evt meg om denne mannen er straffet for dette?? Eller om det sant det disse "vennene" hans sier??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Hun får høre med barnevernet hvor de har kildene sine fra.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 99% av alle norske rettsaker er offentlige, noen ganger er det private rettsaker men da er det helt spesielle saker. Du kan finne ut om han har vært i en rettsak ved å ringe en advokat eller tingretten i nærheten av der du bor (er litt usikker på hvem som vet dette). Jeg vet ikke om du kan få vite dommen, men kanskje du kjenner noen som kan finne dette ut. (som feks. politi. Om de forteller deg dette kan det være at de bryter taushetsplikten, siden at jeg ikke vet om en dom er offentlig). Ellers kan du jo spørre barnevernet om de har dokumentasjon.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Avsagte dommer er offentlige med få unntak. Nyere dommer finner du på lovdata.no.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 hvorfor skulle barnevernet finne på dette?!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 HI, er dette DEG? I verste fall kan barnevernet nå bli involvert i damas liv, og hun kan oppleve sitt livs verste mareritt. Hun er dum som ikke hører på dem. Sier ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Husk at de fleste som mishandler, enten det er kvinner eller barn, er koselige til å begynne med. Verdens koseligste.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Jeg håper hun hører på barnevernet og de som kjenner han. Virkelig. Jeg kjenner ei som ikke er i live i dag fordi hun ikke hørte på råd. Hva er intitialene til denne mannen?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Hun kan jo bli fratatt barna sine om myndighetene vet at hun bor med en overgriper- og i tillegg vet selv at han er dømt... Rimelig korttenkt kvinne. Blir så sjokkert over alle som setter seg selv foran sine egne barn
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Noen burde virkelig sjekke fakta før di utaler seg. Hun blir IKKE fratatt barna fordi hun bor sammen med en overgriper. Mulig hun blir sjekket opp HVIS noen legger inn en bekymringsmelding men thats it. Hadde en overgriper i familien. Han hadde et barn i det alt kom fram og ble dømt. Barnevernet ble koblet inn på grunn av prosedyrer. Han fikk i ettertid enda et barn men ingen reagerte da. (dette var i tillegg en jente) Etter skilsmissen har han samme samsværsrett som alle andre fedre uten noen form for inblanding av barnevernet. Og NEI jeg sier ikke at hun bør være i nærheten av denne mannen men det er unødvendig å skremme henne til å forlate han
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Dette stemmer vel ikke. Hvis barn bli utsatt for overgrep av en mann moren bor med, og moren fortysatt vil bo med ham, vil bqrnevernet fjerne barna fra familien. Hvis han er dømt for overgrep har jeg ingen betenkeligheter med å skremme henne fra å være sammen ham. det er barn det gjelder, og å utsett dem for den risikoen det innebærer å ha en pedofili-domt i huset er etter min mening galskap. Barna kommer først uansett. Klart han virker hyggelig, men det betyr ikke at han ikke er farlig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2009 #12 Skrevet 8. desember 2009 HI her... Hun bor ikke sammen med mannen, og har fått beskjed fra BV at barna hennes ikke kan være hjemme hvis han kommer på besøk. Å holder hun ikke det, kan hun miste barna. Det som er at hun stoler blindt på denne mannen. Har prøvd å si til henne at hun må forlange av han at han beviser sin uskyld. Ja han skal det, men hvorfor gjør han ikke det? Han skal finne fram papirene sine sier han.. Hun blir jo bare sur hvis noen prøver å prate med henne. Jeg er skeptisk til denne mannen. Jeg har lyst til å prøve å finne ut av det uten at hun vet det. Så kan jeg fortelle henne det hvis jeg finner ut at han faktisk er dømt for noe sånt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå