Millsie Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har selv ikke fått meg til å ta vaksinen fordi jeg er gravid - og lever i stedet som en eremitt. Men jeg tenker mye på tiden etter fødselen, og det sårbare lille spebarnet. Har en sønn på tre som går i barnehage. Er i utgangspunktet engstelig for vaksinen fordi man vet så lite om bivirkningene ennå - men er også ensgetlig for hva han kan få av smitte (og bringe med seg inn i huset). Hva gjør dere...?
hønny-bunny Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har hatt svineinfl. før vaksinen kom,begge ungene på 4 og 5 har hatt den,vi har klart oss alle sammen,tror ikke du trenger og leve som eremitt;-)
fått nr 2 <3 Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Har ikke vaksinert poden av samme grunn som at jeg ikke vaksinerer meg selv.
♥♀-♂-♀-♂-♀-♂♥ Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Ingen vaksine på noen av oss......
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Ingen får vaksine her heller:) Og storebror går i bhg som vanlig:)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Hvorfor ikke bare ta den så slipper dere å bekymre dere? Det har vi gjort.. Nå mangler vi bare pappa´n!
Millsie Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2009 Ganske enkelt fordi jeg hadde engstet meg mer ved å ta den nå når jeg er gravid, enn jeg gjør ved ikke å ta den. For forsteret sin del, mener jeg.
Gjest Skrevet 7. desember 2009 #9 Skrevet 7. desember 2009 Har tatt den jeg og,de to eldste har tatt den på ungdomsskolen,de 2 små skal ta den imorgen:) For min del ønsket jeg ikke ta den risiko å bli syk med svineinfluensa,da jeg synes den virker farligere,og ønsket heller ikke å utsette barna mine for det,en har ingen garantier. Den risikoen er jeg ikke villig til å utsette ungene mine for.
Nurket.21.12.09 Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 Her er hele familien vaksinert:) Det er greit de ikke vet så myye om vaksinen, men de hadde ikke anbefalt den hvis de viste om noe komplikasjoner når man er gravid. Men det er valget til enhver.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. desember 2009 #11 Skrevet 7. desember 2009 Det tenker jeg også, og hvorfor skulle det være noen fare for babyen i magen? Når de sier at det som er poitivt med å ta det, er at nå har den også beskyttelse når den kommer til, fordi den også danner antistoffer! Stol på helsetilsynet!
2tettebabyer Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 ingen vaksine her... Dattera til kjæresten min som er 10 år ba på sine knær for å slippe :-)
2tettebabyer Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 glemte å føye til at vi i utgangspunktet ikke ville vaksinere henne, så at hun ikke ville selv var jo bra :-)
Mammas lykkebarn Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 Var veldig usikker, men valgte til slutt å vaksinere meg. For tre uker siden vaksinerte 2 åringen og pappan seg også.
Millsie Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2009 Beklager å måtte minne om at helsemyndighetene har tatt feil før - og at det fortvilte med situasjonen nå er at ingen vet hva langtidsvirkningene av vaksineringen faktisk kan bli. Gravide er den gruppen det kanskje er verst for. Man vet heller ennå ikke sikkert om barnet i magen faktisk danner antistoffer etter at mor har tatt vaksinen. Det er kun en teori. Jeg forstår at mange velger å ta vaksinen - men for egen del er jeg skeptisk.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 7. desember 2009 #16 Skrevet 7. desember 2009 Men er den evtentuelle langtidsvirkningen farligere enn en eventuel svineinfluensa da?? Det kan man jo ikke vite, men svineinfluensaen er her nå og da vil jeg beskytte oss mot den. Man kan aldri vite hva fremtiden bringer, og man kan jo få kreft av strålingen av mobiltelefonen, men den har jeg liggende på nattbordet hver natt. Kan ikke leve etter "enn hvis", det nytter bare ikke.. Jeg skjønner at noen kanskje er skeptisk, fordi jeg var det selv til å begynne med, spesielt etter å ha lest innpå her.. Men jeg ser nå at det er veldig mange skeptikere innpå her, så derfor valgte jeg å høre på ekspertene istedet.
Millsie Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 7. desember 2009 Svineinfluensaen kan man prøve, så godt det lar seg gjøre, å holde seg unna. Og omfanget er jo relativt begrenset hittil. Når det gjelder vaksinen er det jo snakk om enten å injisere eller ikke. Det er hvert fall det som har stoppet meg hittil. Men nå var jo strengt tatt ikke dette en tråd for vaksinetilhengere - men et spørsmål til skeptikerne der ute - så egentlig får jeg ikke svar fra de jeg egentlig ønsket svar fra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå