Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Svigermor har en haug med storlego/Duplo som er en 35 år gammel (hun har også spart på min manns tøybleier og absolutt alt annet, men det er en annan historie) men jeg tenker på diverse giftstoffer da min sønn ikke kommer til å gjøre annet enn å tygge på de. Noen som vet hvordan det er med slike gamle plastleker?? Ps; ørn er jeg IKKE bekymret over for ordens skyld
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Er ikke forskjell fra de som er laget i dag, og de som var laget før i tiden:) Så bare vaske de godt, og ungen din kan fint leke med samme lekene:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Tror ikke det er noe å bekymre seg for, mannen din har overlevd som hadde disse hele dagene. Så om ditt barn leker med dem av og til tror jeg ikke er noe problem, men det er meg:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Men tenker at de umulig kan bruke samme stoffene i fremstillingen i dag som de gjorde for over 30 år siden??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Og problemet med å bruke klossene er??Vaske og bruke de vel. 1år eller 35år spiller ingen rolle.er plastklosser..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Jeg kasta alle i oppvaskmaskinen. Og ville i tillegg brukt tøybleiene også, sålenge det ikke var sånn med grusom plastsnipp:p
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Gamle myke plastleker (tyggeleker) bør du styre unna pga ftalater, men duplo og lignende er helt greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå