Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 hva synes dere om at svigermor har avtalt med noen at jeg og typen min skal kjøpe barnevogn og div annet barneutstyr fra dem, uten å ha snakket med oss først? Eller at hun har kjøpt barneseng, stellebord og bilstol, og sa ifra til oss ETTERPÅ? Personlig så synes jeg dette er i overkatn..Selvfølgelig er jeg takknemlig for at hun bryr seg, og bare er velmenende. Men dette er jo mitt første barn, og utstyr vil jeg jo strengt tatt se på selv...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg hadde blitt fly forbanna! Ikke takknemlig i det hele tatt faktisk, for dette er din og din manns greie, se på barneutstyr, velge hva dere skal ha og kjøpe å ta med hjem! Men det er meg da..! Tanken er fin den, men for meg hadde den absolutt ikke funka i praksis. Vet ikke om jeg hadde tatt i mot det heller. Og hadde hvertfall ikke kjøpt ting av de hun hadde avtalt med! Av prinsipp rett og slett (+ at jeg ville ha det meste nytt til mini )
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Ja føler meg rimelig overkjørt av svigermor.. Men føler også at det er litt vanskelig å si fra til kjæresten min om dette, siden det tross alt er moren hans..
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 En ting er alt det hun allerede har kjøpt, men at hun har bestemt hvem dere skal kjøpe barnevogn av det hadde jeg ikke funnet meg i!!!! Hadde gitt klar beskjed om at barnevogn er noe vi selv ville kjøpe og at vi ikke helt hadde bestemt oss for hva vi skulle kjøpe!!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg synes du skal si det til kjæresten din! Tenker litt at når hun overkjører dere allerede, vil det kanskje fortsette når barnet kommer, og da er du nødt til å ta den praten uansett. Hva med å prøve å sette deg ned å prate med han. Prøv å finne ut sammen hva dere skal gjøre med tingene, og ikke minst hva han mener om hans mors oppførsel! Kan hende han blir såra siden det er mora hans, men det er lov til å si det man mener! Og det er vel en ting man skal legge seg til med en gang når man får barn
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 HI her igjen.. Banrevogna som hun allerede har valgt ut, har jeg fortalt til kjæresten min at det er uaktuelt å kjøpe.. For det første så er jo vogna kanskje den største investeringen, og noe man vil velge ut selv, etter behov. Denne vogna som svigermor har sett seg ut, er en ganske stor vogn, som passer veldig fint på landet, eller til å gå turer med i skog og mark. Stor plass tar den også, og vanskelig å legge sammen. Jeg og typen skal derimot bo i ei blokkleilighet i byen, og dermed må vogna også passe inn. Jeg satser på å investere i ei ny vogn. Det som er saken her, er at det virker ut som om at svigermor legger seg i innkjøpene våre fordi hun vil at vi skal "spare penger" og satse på å kjøpe alt brukt. Men hva **** har hun med det å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Prøver vel å hjelpere så godt hun kan da, stakkars! Hva med å sette deg ned å prate med svigermor på en fin måte om at dette går langt over streken. Og at dere kanskje heller skal spørre om dere trenger hjelp?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Så lenge bilstolen osv er av et bra merke og tipp, topp stand, så tror jeg bare at jeg hadde tatt imot og holdt munn, hehe Men, hvis det er brukt, hadde pipa fått en annen låt.. Samme med vognen.. Det er jo litt spesiellt det med å velge ut vogn, og man har forespeilet seg både det ene og det andre! Det er rett og slett litt stas å kjøpe! Jeg er enig i at svigermora di overkjører deg, og du burde absolutt si ifra! Høres ut som at hun gjør dette i beste mening? Men, det er noe med å si ifra slik at hun kan få tenke seg om litt.. Forhåpentligvis ser hun selv at hun burde backe litt unna
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Hvis hun overkjører deg allerede nå, noe hun da tydelig gjør, så har du et stort problem etter barnet er født. Da blir det som regel værre. Du MÅ markere din plass allerede nå. Jo lengre tid det går, jo vanskeligere blir det. Jeg har desverre ikke gjort det, og jeg angrer på det i dag. Husk at DU også er et menneske du trenger å ta hensyn til:-)) Ikke bare alle andre..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå