Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 La oss ha en oppsumering;) - leste et innlegg her inne tidligere om ei så ikke spiste kjøtt og drakk melk i svangerskapet fordet at hun mente at det var farlig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Hun som var redd for at ørna kunne ta babyen. Den tråden var gull:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 De som hverken spiser spekemat eller salami.. Huff
Neverstill Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 ikke i forhold til graviditet, men ren dumskap kanskje, en her i går kveld som mente at light brus blir omdannet til sukker inni kroppen.. sånn at man egentlig legger på seg... æææææ æække det fali a??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Hysteri; Ørn Sunn fornuft; følge rådene fra matportalen. Idioti; folk som tror det er kult å leve som en selv vil under graviditeten og ignorere forskning, erfaring og fakta.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 misscc: det er faktisk sant at man legger på seg like mye av light brus som av vanlig brus med sukker. Det eneste det er bra for er tennene.
Neverstill Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 du tuller med meg nå ikke sant? jeg håper det for din del.. jeg håper ikke du er så dum... nei man kan ikke legge på seg av null kalorier!!!!!!!!!!!! den kan føre til mye annet men ikke vekt oppgang, dette tror jeg faktisk ernæringsfysiologene på ullevåll kan litt om altså, det er der jeg har det fra,. i såfall kan man jo bare gi lett brus til barna i afrika da... så legger de på seg? dummeste jeg har hørt. å nei, det er ikke bra for tennene.. sukker er selvfølgelig verre, men syre er overhodet ikke bra det heller... oh my god,sånn uvitenhet
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Kjære vene, har jeg skrevet noe om kalorier? Poenget er at det falske søtningsstoffet lurer kroppen så du får et fall i blodsukkeret. Dette øker apetitten,derfor spiser du mer og oftere. Hjernen trenger sukker hele tiden, og jo mer blodsukkeret faller pga inntak av kunstige søtstoffer jo mer øker kravet etter sukker fra hjernen. Dette er forskning. Ikke uvitenhet. Men, det kunne jo ikke du vite.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Sukker er ikke verre enn søtningsstoffer. Men det er sant at man ikke legger på seg AV light-brus, men at man gjerne blir mer sulten av light-brus fordi det trigger sultfølelsen. Jeg synes det er så urmongo med de som mener at de som ikke har tatt samme valgene som dem er dumme, stygge eller et-eller-annet. Man forstår liksom ikke hvor bra det er med mangfold, man skal bare disse de som har gjort andre ting eller som tenker annerledes. Synes det blir for teit. Heldigvis er det de som dummer seg ut, ikke noen andre. (nå mener jeg ikke at de som drikker/røyker/bruker dop/ferber og andre ting som aldeles ikke er bra, styrker mangfoldet. dette handler om uskyldige ting)
The Bad Gal Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Hahaha, der var det en som føyde seg inn i rekkene over hysteriske utsagn, ja! Jeg sender herved min sukkerfrie brus rett til Kambodja, jeg skal redde verden fra underernæring! *lol*
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Så kan dere jo lese på forskning.no i stedet for å høre på synsing her og der.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 http://www.forskning.no/artikler/2008/februar/1202472293.91
Neverstill Skrevet 6. desember 2009 #13 Skrevet 6. desember 2009 hjertelig takk for det:) hehe:) det var jo det som var poenget mitt, at man ikke legger på seg AV light brusen, men man kan lett få lyst på andre ting etterpå som man kan legge på seg av... det er jeg klar over:) men man legger ikke på seg direkte av light brusen. og på ingen måte legger man på seg like mye av light brus som av vanlig.. hadde en heftig diskusjon på dette i natt, hehe, ble bare en smule hissig da jeg klarte å starte samme debatt igjen. hehe.. er vanligvis aldri sint men har ikke så lang lunte i disse gravid tider:) har foresten insulinresistens så jeg må tidvis monitorere blodsukkeret mitt, derfor jeg har pratet med ernæringsfysiologer om dette:) et annet desperat utsagn jeg så her var foresten en dame som nektet å gi barnet sitt baby mat på glass fordi de var allergi fremkallende.....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #14 Skrevet 6. desember 2009 hahahaha.. jeg skulle vel veid noe sånt som ti tonn om det med å legge på seg av lightbrus er sant;) hehe.. jeg drikker hvertfall 3-4,5 liter om dagen og har gjort i ca 20 år nå. DET GÅR UT OVER TENNNENES EMALJE, og ikke antall kg en veier. Jeg kan fint slanke meg slik andre gjør, og jeg er HELT normalvektig(har alltid vært det, og har aldri slanket meg). Tannlegen lurte bare på om jeg har bulimi...... Det skaper heller ikke falskt søtbehov. Det er bare en unnskyldning. Jeg har ikke annet søtbehov. Bare jeg får Pepsi Maxen min;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #15 Skrevet 6. desember 2009 Erneringsfysiologen min sier man fint kan drikke lightbrus, så du lenger opp her, som mener man legger på seg av dette, natta!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #16 Skrevet 6. desember 2009 Annie 21:15, lettbrus er IKKE bra for tennene, tvert i mot!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #17 Skrevet 6. desember 2009 Lettbrus er faktisk bra for tennene på den måten at en ikke får hull når en drikker lettbrus(det er for surt), men det er dårlig for emaljen:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #18 Skrevet 6. desember 2009 Herregud 21.53... Hva er hull i tennene? Tror du det er Karius og Baktus som sitter og borrer i dem? Hull oppstår av syreskader på tennene. (emaljen, siden det er yttersiden av tannen.)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #19 Skrevet 6. desember 2009 Syns hun som lurte på om det var farlig å spise pinnekjøtt fordi det var behandlet på samme måte som spekemat var litt søt jeg:) Ikke hysterisk kanskje, men litt vittig.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #20 Skrevet 6. desember 2009 Haha ja hun med pinnekjøttet ja.... Guri... Hun visste ikke om hun kunne spise det fordi det var rødt inni!!! OMG... det har jo kokt i flere timer..... Og da sier hun, nei det var ikke kokt, men DAMPET.....og da visste hun ikke..... Når man ikke vet at damping har samme effekt som koking er det mørkt altså...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #21 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har sterke emaljeskader av magesyre og lettbrus, men ingen hull. De som har vært sånn "fare for hull", har forsvunnet. Og syren er det som gjør at de har forsvunnet. Tro ikke annet enn at jeg vet hva jeg snakker om her. Hull oppstår IKKE av emaljeskade, men av bakterier(karius og baktus om du vil) som spiser tenner..... De kommer dog lettere til om en har ødelagt emaljen og ikke tilfører syre. Men de kommer ikke av ødelagt emalje i seg selv.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #22 Skrevet 6. desember 2009 Forskning har i hvert fall kommet fram til at alle såkalte lettprodukter har null effekt hvis man vil ned i vekt. Tvert imot. Dette har det vært skrevet mye om i media de siste par årene. Og det er sant som noen sier her - at de kan ha den bieffekten at man går opp i vekt.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #23 Skrevet 6. desember 2009 3-4,5 liter lettbrus om dagen! Det er jo helt horribelt masse! Du kan jo ikke være særlig sulten på mat, det du lever på er BRUS. Får du i deg noe annet enn det skvipet? Hverken vanlig brus eller lettbrus er bra i så store mengder. *rister på hodet*
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #24 Skrevet 6. desember 2009 Ha, ha, denne lettbruskrangelen beviser bare at det er mange hysteriske Dib-ere! Jeg ler meg ihjel ;O)))
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #25 Skrevet 6. desember 2009 Utrolig bra.. Denne skle jo rett inn på topp fem.. Særlig at light brus er bra for tennene. Det er syra i brusen som er mest skadlig for tennene, ikke sukkeret. Og som noen andre på pekte her. Det er like sannsynlig å legge på seg av light brus som av å drikke vann. Problemet med light brus er at de som drikker den gjerne har usunne kostvaner i tillegg. Det er ikke light brusen i seg selv som er problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå