venterpåTage Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Har alltid ligget på siden så å fortsette å ligge på siden trodde jeg ikke skulle bli et problem. Men jeg får så fryktelige liggesmerter i hoftene... Så sover fryktelig dårlig, må jo snu meg hele tiden og må jo sette meg opp for å legge meg på andre siden... Noen andre med samme problem og kanskje noen tips å råd ?
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har samme problem, og verker både i hoftene og beina, men har ingen gode råd. Skal høre med jordmoren min på torsdag.
Let's hear it for the boys! Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Jeg vet så godt hva du mener. Det er helt forferdelig plagsomt! Det eneste som hjelper _litt_ er å ha en pute under magen, en bak ryggen og en (evt. litt av dyna) mellom bena. Gleder meg så veldig til jeg kan ligge på ryggen igjen!
Vimsetrollet Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har også vondt i hofta. Husker ikke det fra sist gang jeg var gravid, så aner ikke hvorfor det er slik nå. Våkner ikke lenger om natten fordi jeg må tisse, men fordi det gjør vondt... og da står jeg like gjerne opp og tisser i samme slengen.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Jeg også begynner å sove dårlig nå.. Klarer ikke å ligge på ryggen, og nesten ikke på venstre side.. Sover med en ammepute mellom bena..men, kjenner at jeg må begynne å støtte opp magen nå også.. Fikk et tips da jeg gikk på gravideyoga..instruktøren der pleide å rulle sammen en hel dyne og "holde rundt" den om natta da hun var gravid.. Den støttet magen og hun kunne ha den mellom bena.. Tror jeg skal prøve det snart jeg også..
venterpåTage Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2009 Må prøve meg på et pute harem til natta da skal til jordmor i morgen så får høre om hun har noen gode tips også Så kan jeg oppdatere dere hehe
ett til! Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 jeg vet atdet er noe som heter "snulaken" eller noe i denne duren som man kan kjøpe på nettet,og kanskje i noen barnebutikker? En venn av meghadde dette og hun sa det var en himmelsk forskjell å ha det når hun skulle snu seg om natta,fordi dette lakenet snur seg på en måte med deg... hjelper kanskje ikke akkurat mot vondt hofte,men så slipper du å måtte sette deg opp hver gang du snur deg..? vet ikke pris...
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Dere må ligge med en STOR pute mellom lår og knær. Uten får jeg store smerter i hofta.
cz77 Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Jeg kjøpte en sånn overmadrass med memory foam på Jysk.. Noe a la tempur men billigere.. Og den hjelper masse, selv om senga ble ganske høy :-D
Isadoramamma Skrevet 7. desember 2009 #10 Skrevet 7. desember 2009 En ekstra dyne til støtte her og der fungerer for meg. Men må snu meg flere ganger om natta, løfter bare dynen over og vrir meg rundt. Hvis jeg ikke likevel må på do da. (Som regel må man jo det..)
venterpåTage Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2009 jordmor hadde samme råd som dere dyner og puter Men endte med å reise fra jordmor rett til fysioterapauten... og derfra reiste jeg med krykker og bekkenbelte hehe Kanskje det hjelper noen av dere viss dere går med et bekkenbelte på dagen.. Nå har jeg hatt veldige symfyse(skambein) smerter da så har vel en samenheng med bekkenløsningen at jeg har så ligge smerter... Har hatt et kjempe fint svangerskap så at jeg får fryktelig vondt i uke 37 skal jeg holde ut tenk å de som går sånn leeeenge....
Lille meg -<3 Skrevet 7. desember 2009 #12 Skrevet 7. desember 2009 Hei... Jeg har samme problemet, bekkenløsning foran og bak, samt en dårlig oper rygg med isjas utsråling i begge ben. Sover så dårlig, vondt å snu seg og vondt i magen. Har i tilegg sterk halsbrann. Så jeg bruker ekstra pute under hodet, under magen og mellom bena for å få avlastning for bekkenet. Forrige svagnerskap havnet jeg på sykehus pga dette ......:-( Er nå i uke 28, må holde ut en stund til, humper rundt på krykker... Blir muligens Ks denne gang, forrige gang satte de igang 3 uker før tiden. Lykke til og god bedring....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå