Gå til innhold

gravid og spekemat?

mammatrollet + spire i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det når man er gravid, kan man ikke spise noe spekemat?

Har så lyst på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan om du steiker eller koker det.

Skrevet

Mener å huske at det går fint om det er frosset noen dager først.

Skrevet

Nei, det holder ikke å fryse det.

Men sjansen for at det går galt er utrolig liten da...

Skrevet

jo det går greit om du fryser det var beskjeden jeg fikk fra sykehuset. Jeg spiste masse hjemmelaget spekemat som hadde vært frosset da jeg var gravid... og babyen min er helt perfekt :) Ville kanskje styrt unna de produktene som har vært lagret i 24 mnd og sånn...

Skrevet

Så rart, jeg har hatt lyst på spekemat hele svangerskapet, men fastlege, jordmor og legen på sykehuset sa at jeg ikke burde ta sjansen på dette pga at frysing bremset veksten, for så å akselerere den ved opptining.

Men jeg har spist parmaskinke på pizza og det har jo tatt bort savnet litt. Men ellers er det nok bare å vente til man er ferdig med graviditeten.

Skrevet

det er noen bakterier som dør i frysern. det mener jeg er listeria. da må det fryses i lurer på om det er 2 døgn.

så er det ecoli og salmonella som finnes i kjøtt som spekemat..det må varmebehandles. det holder ikke med frysern. storfisk derimot må i frysern i 2 døgn for det holder ikke med varmebehandling

Skrevet

hold deg unna spekemat, ubehandlet kjøtt, stor fisk, uvaskete grønnsaker, og muggoster! er ikke vits å spekulere når det gjelder noe så viktig. riktig er det legene sier om at bakteriene blusser opp igjen ved opptining..noen bakterier sef

Skrevet

Hmmm...så rart at man får så forskjellig info overalt.

Jeg ble fortalt at spekemat er OK om det har vært frosset i minst 4 timer.

Har gjort dette en gang med spekeskinke og to ganger med salami.

Jeg har spist det mens det fortsatt var halvfrossent fordi jeg ikke klarte å vente.

Ja ja, da er det kanskje ikke så trygt som jeg trodde? Tror jeg venter til etter fødselen før jeg spiser noe mer, for sikkerhets skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...