Gå til innhold

Usikkert her. Er jeg dålig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt mellom meg og barnefar for 7 mnd siden. Vi hadde nesten 8 år sammen. Det resulterte i 2 utrolig nydelige barn som ejg elsker over alt på jord.

Saken er at etter bruddet så gikk jeg inn i en dyp depresjon som jeg ikke klarer å komme meg ut av enda. Mine 2 småtroll er 3 år og 5 år. Ingen av de er noe spesielt interessert i å høre etter når jeg prater til de noe som gjør hver eneste dag et stort slit for meg.

Vi skal til mekling snart nå og det jeg lurer på er om jeg skal la far på 60% av omsorgen. Føler meg som en dålig mor på grunn av det, men jeg vet med meg selv at jeg kommer til å bli raskere frisk hvis jeg får muligheten til det.

Synes dere jeg er en dålig mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tvert imot, jeg synes det viser at du setter barna foran deg selv. De vil få det mye bedre den tiden de har sammen med deg hvis du får tid og anledning til å komme deg ut av depresjonen. Jeg regner med at far er en god omsorgsperson.

Skrevet

Barn i den alderen og opp til et par og tyve hører ikke etter...det er det bare å venne seg til ;-). Men der er et par ting man kan forsøke samt at man har følgende i bakhodet: Barn i den alderen klarer ikke å takle mer enn en beskjed om gangen, så dersom du sier 3 ting og de gjør en av de tingene så er det helt normalt. Har du forsøk å gi beskjed med å sette deg ned på samme høyde og snakke med de og ikke til de? Fortelle de nøyaktig hva de skal gjøre, her er et eksempel: Sørg for at du får deres oppmerksomhet: "Nå går xxx og rydder bilene i lekekassen og xxx setter dukkene på plass, så skal vi kose oss etterpå" eller noe i den duren. husk å skryt mye av de når de hører etterpå.

Det om du er en dårlig mor eller ikke kan jeg dessverre ikke svare på for det kan jo være mye som ikke kommer frem her både på godt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...