Gå til innhold

Flere enn meg som IKKE har begynt på julebaksten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes alle her baker og styrer til jul..

Ikke har jeg vasket ned noen plass og ikke har jeg baket en eneste julekake..

Bare lussekatter som ble spist opp samme dag..

Her i huset spiser vi nesten ikke småkaker,men er jo selfølgeli greit å sette noen på bordet når det kommer gjester.Må vel snart ta meg sammen å få bgynt litt,ungene maser jo:)

Huff...går fort mot jul nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke bakt noe vi. Men 3åringen har bakt hvite kakemenn med bestemora si. Og så skal han bake peppekaker med mormora si.

Ikke liker jeg kaker heller. Men guttungen + manne liker de jo da.

Skrevet

Nei, dårlig med baking og sånt her også, begynt å vaske litt ned, men ikke fordi det er Jul, men fordi jeg har tid mest ;-)

Blir å bake litt neste helg sammen med ungene, men ikke 7 slag, for det blir ikke spist, liker ikke småkaker så godt noen her. Så jeg baker mer kaker like før, som sjokoladekake, nøttebunn, lager ostekake, eplekake og så blir det å lage litt hjemmelaget konfekt heller. Ekle hvite kakemenn ol kan jeg styre meg for, så pepperkaker blir eneste her i hus.

Skrevet

Hihi...godt det ikke bare er meg som ikke har 7 typer stående i skapet:)

Liker det ikke heller noe særlig,ikke mannen heller men må jo få slengt sammen noe så hvertfall jeg har noen når det kommer besøk:)

Er nok å gjøre til jul om en ikke skal bake i timesvis også..

Skrevet

Nei, eventuelle gjester kan få kaffe, frukt og innkjøpte saker syns jeg. :) Ikke så mange gjester heller. :)

3åringen serverer nok kakemennene sine da.

Skrevet

Hehe, nei har ikke bakt her heller. Men har en plan om å bake pepperkaker med guttungen, og ei venninne og hennes barn :)

Skrevet

Tenke noe værre enn å bake med 2 kranglefanter som ikke gjør annet å enn å terge på hverandre..

Men kakemenn og pepperkakebaking må vi jo gjennom,resten kan jo kjøpes ferdig....heldigvis:)

Skrevet

jepp, jeg rekker hånda opp, høyt opp!!

Vi er heller ikke særlig glad i småkaker, til min mors store fortvilelse, så vi får alltid en del av henne.....

Kakemenner er vel det eneste alle i familien spiser....så da baker vi det + pepperkakehus(vi jukser med et ferdiglaga....)

Skrevet

nei, ikke vasket her heller... tror det har noe med at jeg har 3 små å ta meg av..?!

Men skal bake noe, men får ta det når de største er ibhg.

Skrevet

Jeg driver ikke med nedvask, og i alle fall ikke på denne årstiden. Jeg har såpass gamle barn at det både er en forventning og krav om at vi baker og styrer litt til jul, så her har vi starta litt med pepperkaker (guttegjengen), karameller og brente mandler. Vi lager ikke noe særlig kaker, men får av søstrene mine slik vi har litt. De får marsipan m.m av oss.

Skrevet

Eneste vi baker til jul er pepperkaker. Det skal bakes 20 desember i år (litt sent, men eneste søndagen som passet). Pepperkakehuset skal bakes den 18.

Vasking til jul er ikke mer enn vanlig helgevask så synes i grunn jeg foreløpig har full kontroll :o)

Skrevet

Hverken bakt eller vasket. Æssa, er da bare starten av desember. Folk stresser sånn. Gidder ikke ha jul fra september, jeg.

Skrevet

Ingen baking her heller. Vi spiser ikke småkaker. Bakte pepperkaker i fjor, men måtte kaste resten utpå våren...

Dessuten skal vi bort fra julaften til 2.dag, og det blir minimalt med gjester. Så får vi noen, så kjøper vi ferdig sikkert.

Ikke vasker vi spesielt grundig heller.

Skrevet

MEG! :) Skal bake pepperkaker med mamma og storgutten neste helg, da :)

Skrevet

I helgen har vi tatt en pause ifra julemas siden det et ganske så tett program i barnehagen for tiden. Men til neste helg har vi invitert til nissefest for barna til venner. Vi skal bake pepperkaker, kakemenn, male lykter og bare kose oss. Det gleder vi oss til :)

Jeg vasker aldri noe ekstra til jul, baker kun makrontopper,pepperkaker og kakemenn siden vi ikke spiser alt det andre.Tar det egentlig med knusende ro og heller koser oss i møketiden med masse lys ,kos,julefilmer,kakao og hverandre:)

Elsker jul, men holder meg fint unna alt førjul stresset.

Skrevet

Har ikke bakt noe enda (bortsett fra å ha laget pepperkake-hus da), men planen er å bake pepperkaker, brune pinner, nøttetopper, kakemenn, havrecookies og å lage marsipan....så jeg får vel begynne snart;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...