Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg venter baby i mars og pappaen bor ikke i Norge. Han vil gjerne se barnet sitt og ha samvær. Men hvor mye samvær må han ha for at han skal kunne f.eks. ha henne over natta, ha henne i lengre perioder eller eller ta henne med på ferie? Jeg ønsker å gjøre det som en sunnest og tryggest for et barn. Han er i full stand til å ta seg av henne, men alikevel kan det jo være traumatisk å være vekke fra meg. Hvor mye bør de sees for at det skal være ok? Håper dere skjønner hva jeg mener.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Samvær må foregå med deg tilstede det første året. Og frem til ungen er 3 år, så bør ikke samværet strekke seg til lenger enn 3-5 dager uten deg, og det bør heller ikke være mer enn max 3-4 uker mellom hver gang. Og der må være opptrappinger. Følger han tette møter i starten(det ideelle er 3-4 ganger i uka), så blir opptrapping til overnatting enklere. Og en bør starte med en natt over 1-2 mnd, før en øker litt etter litt. Dette har med barnets utvikling, trygghet og evne til å huske å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå