Gå til innhold

Depresiv... Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva som feiler meg for tiden. Sitter å gråter hver en dag... Men kan liksom ikke si hvorfor. Skulle på middag til svigers i dag, men sendte mann og barn av sted, så her sitter jeg og griner... Påstår at jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å spise eller dra nedover, men dette er egentlig bare en unnskyldning. Føler nesten at jeg ikke tør... Gruer også hver kveld for at jeg må stå opp og dra på jobb neste dag, og i utgangspunktet trives jeg kjempegodt på jobb...

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er slik her å. hverdagen er et ork.

eneste du kan/bør gjøre er å snakke med jordmor eller lege. og kanskje få henvisning til en psykolog. svangerskaps depr er ikke no greit.

Skrevet

Som en person som har hatt en depresjon (og blitt frisk) sier jeg: kontak legen. Ring i morgen tidlig og få en hastetime. Skriv ned hvordan du føler deg og det du vil si da du sikkert vil synes det er vanskelig å forklare der og da uten litt manus.

Det er helt unødvendig for deg å ha det sånn, det finnes støtte og hjelp å få - enten medisinelt eller ved hjelp av noen å snakke med. Du er ikke den eneste i verden som har hatt det krøllete i hodet sitt, søk hjelp i tide.

Det du kan gjøre selv er: spis sunn mat og jevnlig og tren! Gå tur og kom deg ut i lyset. En times lett til moderat mosjon om dagen gjør faktisk underverker når man føler seg depressiv, selv om det kan virke umulig å komme seg avgårde er det også deilig å ta litt kontroll selv.

God bedring.

Skrevet

Depresjoner i svangerskapet er ganske vanlig, og er viktige å ta på alvor. Ta kontakt med legen din, eller snakk med jordmor eller noen andre du har tillit til. Det er ikke nødvendigvis store omveltninger som skal til for at du skal få det bedre, kanskje bare noen å prate med, litt pauser i hverdagen, kan hende det er noe du bekymrer deg for eller som plager deg som ligger under og gjør deg tungsindig... Eller at det rett og slett er hormonene som spiller deg et puss... Det er heldigvis god hjelp og få for depresjon, og du har rett til å bli prioritert dersom du trenger hjelp av psykiatrien.

Skrevet

Da har jeg motet meg opp og bestilt time til legen i dag... Har faktisk ingen anelse om hva jeg egentlig skal si, og får ikke til å skrive ned noe... Heldigvis er det fastlegen min og han vet en del om psyken min til vanlig... Gruer som juling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...