c*h*r Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har en sønn på snart 3 mnd.Jeg har hele tiden sagt at neste gang jeg skal ta meg en fest blir i jula.julebord med jentegjengen!Men det har seg slik at sønnen min verken tar smokk eller flaske!!!Har prøvd siden han ble født!han bruker meg som smokk hele dagen og gjennom natten! Jeg har sååå lyst til og gå ut og feste litt!Men får så klart dårlig samvittighet overfor mann og barn..burde jeg bare blitt hjemme??? ellers er jeg rådvill når det gjelder smokk og flaske!Hvordan få han til og ta den?
Rampongi Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Uff, stakkars deg. Jeg skjønner godt at du trenger en liten luftetur. Det er slitsomt i lengden å være kobla til ungen hele dagen og natta. Jeg aner virkelig ikke hvordan dere skal få ungen til å ta flaske, for her gikk det uten problemer, men det er vel egentlig bare å prøve og prøve. Enn om han får drikke seg til ro på pupp først, deretter flaske, så han ikke illskriker når flaska kommer mener jeg?
Brillefint - Jadda! Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Huff. Det er jo flere ting du kan prøve ut. - sukkervann på flaske - forskjellige flasker (prøvd nuk sine?) - forskjellige typer mme - bruker du mm så vær obs på at de kan være superkresne på temperaturem på mm fra flaske - øv hver dag Går det ikke så må du bare kjenne på selv hva du vil mest. De sier jo at de klarer å drikke fra flaske bare de blir sultne nok... Jeg hadde personlig ikke klart å dra fra en så puppeavhengig baby når han bare er 3 mnd hvis ikke flaskeprosjektet hadde løst seg... Hadde selv en sånn en (men jeg prøvde ikke flaske fordi jeg var redd det skulle ødelegge for ammingen) og tenkte flere ganger for uka: De er bare så små en gang - og det er bare for en kort periode av livet. Feste kan man alltids gjøre senere... Det trøstet meg litt i allefall...
hippopotamus! Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Få pappaen til å prøve å gi flaska mens du er ute av huset. + det brillefin har skrevet
meg & to små vampyrer Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Flaske er nå en ting, men det går faktisk an å gi de små mm eller mme med teskje om det er krise da. Førstemann vår nekta flaske da jeg var ute en gang og fikk et helt måltid med teskje. Gikk fint det.
Mamma´n til lillemor Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Eller så kan man kanskje prøve sånn nebbkopp, tror de har på apoteket. Tror det er det de gjør på sykehuset. Ser noen anbefaler at pappan gir, men jeg vil tro det lønner seg at den som stresser minst med det kanskje lykkes best. Her var det meg, men nå går det fint med pappan. Har lest at de som får flaske bør ligge i tilnærmet lik stilling med hudkontakt til mor/far, men det funker ikke hos oss. Hun drikker best når hun ligger enten i vippestolen eller i senga. Så nå som vi har innkjørt kveldsflaske er det på senga vår med tisselaken under i tilfelle søl.
thea - M har gull i gulping Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Min tok ikke smokk de første 3-4 mnd'ene men hun tok flaske da.. Ble så glad da hun endelig tok smokk, da sovnet hun helt av seg selv og hun koste seg plutselig når hun var alene:) Om du kanskje går ut av rommet og prøver å la pappaen gi han flaske, slik at han ikke vet du er der? Nei vet ikke jeg.. Vet om noen der sønnen på 1 år våknet hver natt å ville ha pupp.. Moren sov på et annet rom en natt og den natten våknet ikke gutten en eneste gang:) Første gang jeg dro på ut, da drakk ikke jeg før hun hadde drukket fra flaske. Slik at jeg kunne dra hjem i tilfelle. Lykke til da:)
Underveis --> Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Her tok han endelig smokk da han var 2,5 mnd gammel. Var rett og slett litt sta, og tilbød den hver gang han suttet på hendene. Dyttet den ikke inn, men nesten ;-) Til slutt tok han den. Den minste fra mam ("hjertesmokken"). Flaske fikk jeg ham til å ta ved å bytte flaske mot pupp når han var skikkelig i siget på ammingen. Han ble rasende da vi tilbød ham flaske om han var sulten. Øvde så på dette hver dag i noen uker, faktisk, før vi kunne si at han tok flaske uten problemer. Bare tok ut puppen og smatt inn flasketuten :-D Ellers er det jo flere (som nevnt over) som har hatt hell med å prøve forskjellige tuter og smokkemerker.
Marbella Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har ei på 3 mnd som verken tar smokk eller flaske....Var på julebord forje helg, heldigvis bor svigersen som passet henne 300m fra hotellet vi var på julebord. Jeg hadde pumpet 3 flasker til henne men ikke f...om hun tok den, så jeg var hjemme og ammet kl 9 og hjemme halv et....da drakk jeg et gl vin før amming og et gl etterpå.......bare det og komme seg ut og spise et helt måltid uten og reise seg var deilig. Pappan her i huset tror jeg hadde blitt så stresset hvis jeg var ute og han ikke fikk i henne mat- det hadde jeg ikke orket. Synes kansje det blir litt mye med både MME og flaske når de ikke er vant til det..det kommer jo flere julebord og flere fester så jeg gidder ikke stresse:)
2barns mor Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Ingen av mine barn har villet hatt flaske heller, men smokk har de imidlertid tatt. Så jeg tok meg ikke ett eneste glass vin før det var helt slutt på nattamminga, da kunne jeg ta en lite ett rett etter siste kveldsmåltid. Så dette må du nok kjenne på selv å finne ut av......
c*h*r Skrevet 6. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. desember 2009 tusen takk for alle svar!! Jeg har prøvd maange forskjellige flasker og smokker.Men han nekter plent!prøver hver dag!pappaen er ikke så veldig flink til og prøve da.Men jeg kjenner jeg trenger og komme meg ut litt,.få litt "fri".Men så tenker jeg mer det samme som dere.han er bare 3 mnd.og han er liten bare 1 gang.Å det er vel bare noen mnd det står på!etter hvert skal han jo begynne med grøt! Skal få tak i nebbkopp nå da!Så kan pappan prøve seg litt frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå