Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 hvordan har dere det? hos oss er det slik: samboer lager middag. jeg gjør ALT annet. føler det er litt i overkant urettferdig....blir så irritert, arg!!!
Kleint Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Vi deler på alt bortsett fra klær, de liker jeg å vaske selv:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 vi deler alt, men jeg vasker hus og lager mest mat, baker og slikt. Bare rett og rimelig, for han fikser alt ute, bil, ved osv. Vi har delt etter litt gamle kvinne og mannsroller, men det synes jeg er helt greit, for da deler vi etter det vi er best på=)
Lilleleen Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 Vanligvis så har jeg ansvar for vasking av gulv, bad og klesvask Han har vanligvis ansvar for søppeltømming, støvsuging og støvtørking. Resten deler vi på. Nå som jeg er gravid med bekkenløsning, så blir gulvasking han sitt ansvar også.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Gubben vasker opp og jeg gjør resten inne og ute... Håper han tar i litt mer når han blir frisk!! (altså tar søpla, bærer ved, lager middag innimellom, støvsuge, oppvasken, ta utearbeidet)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Her lager samboer middag, med noen sure miner i blandt. Jeg gjør resten. Urettferdig synes jeg å det har blitt endel diskusjoner av det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Jeg gjør det jeg klarer og han gjør resten.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Min mann vasker alle gulv. Kjøkkenet liker han å rydde og vaske på. Utover det syns han alt er kjedelig, men rydder når han ser han må. Jeg gjør det meste annet, men han gjøre mye annet i perioder. Middag lager den som gidder å lage middag. Ikke noe fast der, selv om jeg oftes lager middag og han rydder kjøkkenet imens.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 Jeg gjør alt, jeg....... Ingen som gjør noe, om ikke jeg gjør det. Av og til får jeg ungene til å gjøre noe de klarer, og helst noe de liker og føler OK å gjøre. Jeg er alenemor. Hadde jeg hatt en mann i huset, så hadde jeg ventet at han selv så hva som trengtes å gjøres og så bare gjøre det. Og de rutinetingene en gjør, skulle vært delt likt. Ellers har jeg ikke behov for en som bare roter og irriterer meg. Han måtte ha gjort en innsats for å få være med meg. Å elske er ikke nok, om alt hadde falt på meg. Hverdager er det mest av. Ikke at jeg hadde elsket en som ikke viste initiativ til det daglige og trivielle heller..... Til det har jeg vært alene for lenge. Sex er uten betydning om ikke hverdagen fungerer.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2009 #11 Skrevet 6. desember 2009 Gubben kapper og stabler ved, måker snø, klipper gresset om sommeren (og da vokser gresset mye), skifter lyspærer, ordner alt på bilene og holder orden ute. Inne bytter vi på å bære ut søpla, henge opp klesvask og å lage middag, støvsuge og vaske gulv. mens jeg rydder, tørker støv, vasker klær og holder orden ellers
Sånn kan det gå Skrevet 6. desember 2009 #12 Skrevet 6. desember 2009 Vi har ingen "fordeling". Den som har tid gjør det som trengs. Funker utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå