Gjest Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Det var en tråd her for noen dager siden om noen poteter,og hvor lang tid som var den beste koketiden.Var det 10 minutter og så trekking resten?? Og hvor lang tid skulle de trekkes? Var det Kerrs pink eller Pimpernell?? Eller hvilken sort var det?
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 mandelpoteter må ikke kokes for hardt og lenge
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Var det mandelpotetene som ikke tålte noe særlig koking altså?? Kerrs pinken er bra den altså? Kan kokes i 25 minutter uten å bli ødelagt??
Piken på landet Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Eh neeeei! Kerrs pink tåler særdeles lite. Egner seg best til potetmos spør du meg...
♥En prins og ei prinsesse♥ Skrevet 6. desember 2009 #5 Skrevet 6. desember 2009 jeg liker bare mandelpotetene jeg da så bruker bare det, men de koker jeg veldig forsiktig for de blir fort ødelagte
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #6 Skrevet 6. desember 2009 Ok,må visst koke kerrs pinken veeeldig forsiktig da kansje..Glemte kjøpe poteter i går,så det ble Bunnpris i dag,har søndagsåpent noen timer der! Og de hadde ikke annen poteter! Dritt altså! Det står 25 minutter på pakken! Sambo mener at de ikke blir så fort ødelagte om man koker med skallet på,kan det stemme da?? Og skal jeg tørre?? Verste som er når potetene blir ødelagte med skallet på!
Lystpåentiljeg Skrevet 6. desember 2009 #7 Skrevet 6. desember 2009 Det varierer hvilke slag som ikke skal fosskokes så lenge. 25 min står vel som standardtid på de fleste. Koker du med skallet på, så holder de bedre. Det er jo "melne" potetslag som lett koker i stykker (pleier å stå på sekken), men det er jo de aller beste potetene! Herlig smakt, og de tar godt til seg saltet,mmmm. kos dere!
*dum&deiLig*™ Skrevet 6. desember 2009 #8 Skrevet 6. desember 2009 Er vel bare å sette dem på og følge med i kokeprosessen? Dersom du skal ha skinkestek til så bør den hvile minst 10-15 minutter etter at den er ferdig stekt. Sett på potetene rett før steken er ferdig, da skulle det klaffe ganske bra.
Piken på landet Skrevet 6. desember 2009 #9 Skrevet 6. desember 2009 Ja det funker med skallet på. De har jo egentlig like lang koketid som andre poteter, men de er melne og går i oppløsning før de er gjennomkokte. Viss du skal koke de i 25min, må de helst bare kokes opp, også trekke på grensen til kokepunktet.
Gjest Skrevet 6. desember 2009 #10 Skrevet 6. desember 2009 De ble bra de potetene:).Jeg tok og kokte de på 15 minutter,og de var helt ferdige! Ikke ble de ødelagte heller.. Hadde jeg kokt dem 25 minutter hadde de ikke tålt det ihvertfall! Ganske små poteter i posen da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå