fullfartheledagen-med en til! Skrevet 6. desember 2009 #1 Skrevet 6. desember 2009 Noen flere der ute som sliter med det?? Uff, hele venstre legg ser ut som et verdenskart:-( Går gravid med nr 2, og det er mye værre denne gangen enn forrige, ubehagelig er det.... Og uff ja, litt flaut dette, men igår oppdaget jeg at jeg også har fått det i underlivet! Trodde ikke at det gikk an jeg. Hatt sånn sprengfølelse "der nede" et par uker, så tok et speil og kikka etter hva dette var for noe. Hørt om hemoroider, men gudskjelov ikke fått det enda. Sorry detaljene altså. Men jeg er bare i uke 21! Så leser jeg at det gudskjelov går bort etter fødsel, men at man må leve med det frem til da!? Noen som har/har hatt dette og har noen tips til hvordan å leve med dette? Kanskje burde jeg ta kontakt med lege? For det kan kanskje innvirke på fødsel, å ha hovne blodårer der liksom? Litt engstelig jeg:-( Takker for synspunkter!
Stellasnella Skrevet 6. desember 2009 #2 Skrevet 6. desember 2009 Jeg har flere venninner som har hatt d, men vet ikke så mye annet enn at de fikk beskjed om at d gikk bort etter fødsel og at d har d gjort. Høres ikke akkuret veldig behagelig ut da!
Stellasnella Skrevet 6. desember 2009 #3 Skrevet 6. desember 2009 Og forresten... Ift åreklnuter på bena. Hvis du håper på å få de fjernet av det offentlige helsevesenet etterhvert så tror jeg d kan være lurt og syte og klage litt ekstra hver gang du r t legen din, spesielt over ubehag da og ikke bare kosmetisk liksom. For d skal visst ganske mye til for å få dekt operasjon i alle fall så det kan sikkert være greit å begynne prosessen med søknader og ventetid etc. hvis du ønsker det.
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 Hei! Jeg fikk åreknuter i underlivet i forrige svangerskap, ca uke 23. Jeg spurte både legen og jordmoren om det var noe jeg kunne gjøre, men de sa bare at det ville forsvinne etter fødslen (og at det var ganske mange som hadde samme problem!). Og åreknutene forsvant med en gang etter fødslen. De hadde heller ingen innvirkning på fødslen forresten. Jeg hadde ikke åreknuter på beina. Denne gangen prøver jeg å bruke støttestrømper i håp om at jeg skal slippe åreknuter, men siden jeg bare er i uke 13 forløpig kan det godt hende at jeg får det denne gangen også. Skikkelig kjipe greier. Men som sagt går det heldigvis over iallefall da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå